نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماز جمعه محل توبیخ منافقین و کفار است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: نماز جمعه محل توبیخ منافقین و کفار است.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۵۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در همایش تجلیل از ستادهای نماز جمعه استان لرستان که به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، گفت: نماز جمعه محل توبیخ منافقین و کفار است و مصداق این مساله نیز زمانی که رهبر معظم انقلاب اقامه نماز جمعه تهران را بر عهده دارند به وضوح مشهود است؛ چرا که برگزاری نماز جمعه با وجو ایشان از یک سو موجب به وجد آمدن مردم کشورمان و مسلمانان جهان و از سوی دیگ موجب به خشم آمدن کفار و منافقین می شود.

وی با بیان اینکه هر گاه رهبر معظم انقلاب مسئولیت اقامه نماز جمعه تهران را به عهده دارند حضور گسترده مردم در محل برگزاری نماز جمعه و خیابان های اطراف موجب می شود که دنیا به عظمت اسلام پی ببرند افزود: پیام نماز جمعه بصیرت، وحدت، اخوت، همدلی، تقوا، پاکی و طهارت است و البته وظیفه ای که متوجه ماست این است که این پیام را به دنیا برسانیم چرا که دنیا تشنه این مسائل است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید با آماده کردن فضای مصلاهای نماز جمعه، تبلیغ و ترویج نماز جمعه، استفاده از تکنولوژی و ظرفیت افراد تاثیرگذار، خلاق و توانمند و همچنین پرهیز از اقدامات تفرقه انگیز در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر نماز جمعه گام برداشت گفت: متاسفانه در رسانه ملی برای همه چیز تبلیغ می شود اما حتی حاضر نیستند که حتی در شب جمعه تیزر نماز جمعه را هم پخش کنند.

میرعمادی با بیان اینکه رسانه ملی و سایر رسانه ها می بایست برای برگزاری هر چه باشکوه تر نماز جمعه ندا سر دهند اظهار کرد: همه برای برگزاری باشکوه نماز جمعه مسئول هستیم.

وی از نماز جمعه به عنوان تجلی گاه وحدت، اتحاد و انسجام نام برد و تصریح کرد: برای برگزاری باشکوه نماز جمعه می بایست از انجام هر کاری که باعث تفرقه می شود پرهیز و در مقابل هرکاری که موجب تقویت وحدت می شود تقویت شود به عنوان مثال حضور مسئولانی که عملکرد خوبی در سطح شهر نداشته اند در نماز جمعه می تواند موجب تفرقه شود اما در مقابل حضور مسئولانی که عملکرد آنها موجب تقویت وحدت بوده است می تواند در جذب مردم به نماز جمعه اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به کارگیری افراد خوش ذوق، خوش فکر و خوش نام را در ستادهای نماز جمعه در جذب مردم به ویژه جوانان به نماز جمعه موثر دانست و گفت:  همانگونه که امام جمعه هر شهر برترین فرد آن شهر است در ستادهای نماز جمعه هم باید برترین افراد مناطق به کارگیری شوند.

میرعمادی داشتن خلاقیت و ابتکار را برای اعضای ستادهای نماز جمعه امری ضروری دانست و اضافه کرد: ستادهای نماز جمعه بازوان قوی برای امام جمعه هستند؛ از این رو برای اینکه این ستادها در راستای تقویت وحدت حرکت کنند می بایست تابع سیاست های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و ائمه جمعه باشند.

وی بیان کرد: خوشبختانه ستادهای نمازجمعه دارای انسجام خوبی هستند و در حال حاضر به عنوان مردمی ترین و منسجم ترین ستادها بدون هیچ چشمداشتی در حال فعالیت می باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه از استان لرستان به عنوان یکی از استانهای پیشرو در ساخت مصلاهای نماز جمعه نام برد و گفت: در حال حاضر پنج مصلای در دست ساخت با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در استان وجود دارد.

میرعمادی افزود: پنج مصلا در حال ساخت دیگر نیز در استان وجود دارد که بدلیل کمبود اعتبار روند احداث آنها کند است و با این حال از استاندار و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خواستار اختصاص اعتبارات لازم شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: کار مطالعه و تهیه نقشه پنج مصلای دیگر نیز در استان در حال انجام است.

لازم به ذکر است که در این مراسم از عوامل ستادهای نماز جمعه استان لرستان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات