نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:
وی با اشاره به اینکه فرهنگ مدیریت جهادی در بستر همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت معنا و محتوا پیدا می‌کند، افزود: موفقیت‌هایی که در سازمان جهاد کشاورزی کسب شد در سایه همدلی ایجاد شد.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۷۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

 


 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله حسن عالمی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در بستر همدلی و هم‌زبانی با رویکرد ترویج و توسعه این فرهنگ ماندگار که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران در برگزاری همایش‌های جهادی سابقه دارد که نتیجه این جلسات وجود نیروهای ارزشی و پرتلاش در سازمان جهاد کشاورزی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به سابقه مدیریت جهادی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در جهاد سازندگی تصمیم‌گیری فردی وجود نداشت.

 

این مسئول با بیان اینکه تمام فعالیت‌های جهادی به صورت خودجوش انجام می‌شد، اضافه کرد: وقتی روحیه و فرهنگ جهادی باشد خداوند متعال توفیقی عنایت می‌کند تا کارها در زمان کوتاه و خدمات بهینه ارائه شود.

 

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری جهاد سازندگی همه خدمات در دورترین نقطه کشور در کوتاه‌ترین مدت زمانی با هزینه اندک و با کیفیت بالا انجام می‌شد، تصریح کرد: فرهنگ جهادی در جهاد سازندگی نهادینه شده بود.

 

وی با اشاره به اینکه اصل فرهنگ جهادی در عهدنامه مالک اشتر در نهج‌البلاغه آمده است، اظهار کرد: شرط نخست جهادی بودن خودسازی انسان است.

 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی رعایت اخلاق، تقوای الهی، طاعت و بندگی، رعایت اوامر پروردگار که در فریضه‌های الهی و سنت آمده است باید مورد توجه مدیریت جهادی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: فردی که در خدمت اسلام قرار می‌گیرد باید از غرور و خودپسندی دوری کند.

 

این مسئول بیان کرد: یکی از شاخص‌های جهادی کار کردن و در رده‌های نظام قرار گرفتن مردم‌گرایی و حق‌گرایی است.

 

عالمی با تاکید براینکه مدیریت و فرهنگ جهادی برای موقعیت کنونی کشور ضرورت دارد، گفت: برای حل معضلات کشور باید مدیریت جهادی را دست مایه خود قرار دهیم.

 

وی به سخنان رهبری در جمع مسئولان نظام اشاره کرد و ادامه داد: رهبری تاکید بر کارکردن جهادی با عزم جدی، پرهیز از سهل‌انگاری و راحت‌طلبی داشتند.

 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به استمرار شعار فرهنگ و مدیریت جهادی در هر زمان و مکان تاکید کرد و بیان داشت: رهبری تاکید کردند جامعه اسلامی نیازمند مدیریت جهادی است.

 

عالمی در پایان سخنانش گفت: بعد از 36 سال پیروزی انقلاب اسلامی هرجا به مدیریت جهادی تکیه کردیم موفق شدیم.

 

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه مدیریت جهادی مفهومی غیر از مفاهیم کار و تلاش ندارد، گفت: مصداق ارزشی مدیریت جهادی در نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر آمده است.

 

محمدحسین فلاح با اشاره به اینکه در مدیریت جهادی مدیران این حوزه در وزارت جهاد کشاورزی به زیردستان خود اعتماد داشتند و کارهای سخت که امکان اجرایی شدنش کم بود به آنان سپردند،افزود: وزارت جهاد کشاورزی در عرصه تولید و تامین امنیت غذایی کشور گزینه اعتماد، مشارکت، هم‌دلی و هم‌زبانی را سرلوحه قرار داد.

 

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تولیدات خود در برخی از تولیدات رتبه نخست و در دیگر محصولات 10 رتبه برتر را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها