خبرهای داغ:
معاون راه روستایی وزیر راه و شهر سازی در دامغان گفت: در حال حاضر پنج هزار کیلومتر راه روستایی توسط حوزه معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در نقاط مختلف کشور درحال احداث است.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۰۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، سید حسن میر شفیع بعدازظهر امروز در نشستی با نماینده مجلس، فرماندار، شهرداران، بخشداران و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان دامغان با موضوع بررسی شرایط راه‌های روستایی این شهرستان که در محل فرمانداری دامغان برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری دو هزار کیلومتر راه جدید روستایی نیز احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل راه‌های روستایی در دست احداث کشور یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار لازم است، تصریح کرد: در سال جاری چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستاهایی با بیش از 50 خانوار جمعیت آسفالت و بهینه سازی می‌شود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص 9 هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 94 به بخش راه‌های روستایی تصریح کرد: در بودجه سال 93 این رقم 6 هزار میلیارد ریال بوده است که با نگاه ویژه دولت به اهمیت راه‌های روستایی شاهد افزایش قابل توجه آن هستیم.

میر شفیع یادآور شد: در مجموع 200 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور زیر نظر وزارت راه و شهر‌سازی قرار دارد که 154 هزار کیلومتر از این راه‌های به روستاهایی با جمعیت بیش از 20 خانوار اختصاص یافته است.



وی با بیان اینکه 9 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 94 با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صرف آسفالت راه‌های اصلی و فرعی روستاهای کشور می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز خود در حوزه راه‌های روستایی علاوه بر بودجه ملی به اعتبارات ماده ۲۲ استانی نیز نیاز دارد تا بتواند راه‌های در دست ساخت روستایی کشور را تکمیل کند.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص یافتن پنج هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات ملی جهت ساخت و تکمیل راه‌های روستایی کشور، خاطر‌نشان کرد: تکمیل پنج هزار کیلومتر راه‌های روستایی در حال ساخت وزارت راه و شهر‌سازی را به اهداف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه در این زمینه می‌رساند.

میر شفیع با اشاره به بازدید خود از طرح تعریض و دوبانده کردن محور مواصلاتی دامغان معلمان به عنوان بخشی از جاده مهم دامغان اصفهان و کریدور شمال جنوب کشور اقدامات صورت گرفته باوجود نبود اعتبارات کافی و تنگناهای اقتصادی را نماد عینی همدلی و همزبانی خواند و افزود: این جاده نقش مهمی در حمل و نقل کشور دارد و باید با حمایت وزیر محترم راه و شهر‌سازی سرمایه گذاری جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین از آمادگی معاونت راه‌های روستایی وزارت راه و شهر‌سازی جهت تأمین قیر مورد نیاز برای آسفالت و روکش نمودن محور‌های فرسوده روستایی با مشارکت نهاد‌های استانی و شهرستانی و مسیر‌های مشترک و عبوری فرسوده با مشارکت شهرداری‌ها خبر داد و گفت: فرمانداری‌ها به هرمیزان که در راستای بهبود شرایط راه‌های روستایی پروژه تعریف کنند سهمیه قیر بیشتری دریافت خواهند کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها