جوکار در جمع اهالی شهرک اسکان یزد:

حریم شهر یزد صاحب ندارد/ عده‌ای زمین‌های دولتی را قطعه‌بندی کرده و می‌فروشند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: عده‌ای زمین‌های دولتی را در یزد تصاحب کرده و در قطعه‌های کوچک‌تر به مردم می‌فروشند.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۳۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدصالح جوکار، ظهر امروز در مسجد امام علی (ع) شهرک اسکان در جمع اهالی این محله اظهار داشت: تجربه ایجاد شهرک اسکان و حسن‌آباد در یزد وجود دارد اما با این وجود این تجربه در نقطه دیگری از شهر و با همین روش در حال تکرار است که از آن جمله می‌توان به زمین‌های اطراف خیرآباد یزد اشاره کرد که عده‌ای بدون پروانه در حال ساخت و ساز در آن هستند و دستگاه‌های مسئول باید از آن جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مردم، مسکن می‌خواهند اما هنگامی که نیاز مردم برآورده نشود و توسط دولت زمین در اختیار آنها قرار نگیرد، عده‌ای زمین‌های دولتی را تصاحب کرده و در قطعه‌های کوچک‌تر به مردم می‌فروشند.

جوکار خاطر نشان کرد: این مناطق هیچ امکاناتی ندارند و بعدها توسط کمیسیون ماده 12 سند اراضی باطل می‌شود که در این مرحله امکان تخریب این منازل وجود ندارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: شخصی که همه زندگی خود را فروخته و زمینی را خریده و در فضایی بین 60 تا 80 متر خانه‌ای ساخته است، اگر حکم تخریب آن نیز اجرا شود، به او ظلم مضاعف شده در حالی که هزینه‌ای که در این مراحل انجام می‌شود به مراتب بیشتر از تهیه طرح تفصیلی است، بنابراین دستگاه‌ها با تلاش برای اجرای طرح تفصیلی، نباید اجازه دهند با این اتفاقات، مردم دچار سردرگمی شوند.

وی یادآور شد: در صورتی که گزارشی از محلاتی همچون حسن‌آباد و شهرک اسکان توسط دستگاه‌های مسئول تهیه شود، آمادگی داریم از طریق وزیر مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام دهیم و مشکلات این مناطق را به صورت موردی پیگیری کنیم.

جوکار افزود: درست است که این شهرک‌ها خلاف قانون ساخته شده اما باید راه حلی برای رفع مشکل مردم اندیشیده شود و نباید حکم تخریب مانند شمشیر بالای سر مردم باشد علاوه بر اینکه در این مناطق هیچگونه امکانی نظیر کتابخانه و مدرسه، درمانگاه و... وجود ندارد و باید برای این موارد نیز چاره‌اندیشی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت: با وجود اینکه شرکت اتوبوسرانی یزد روبروی منطقه اسکان واقع شده، اتوبوس خط واحد در این منطقه وجود ندارد همچنین میدان جهاد در حالی که یکی از ورودی‌های شهر یزد است، دو سال است بلاتکلیف رها شده و باید برای آن کاری انجام شود.

در این نشست آقایان عابدی و حاتمی به عنوان نمایندگان منطقه اسکان برای پیگیری مصوبات این نشست انتخاب شدند و نمایندگان بنیاد شهید و جمعی دیگری از ارگان‌ها به سئوالات مردم پاسخ دادند.

در این نشست همچنین نماینده سپاه الغدیر، فرمانداری، نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش، به رغم دعوت انجام شده، حضور نیافتند و بسیاری از سئوالات مردم در حوزه‌های آنها بی‌پاسخ ماند.

منبع: فارس

ارسال نظرات