خبرهای داغ:
مدیر اجرایی شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه:
مدیر اجرایی شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه با اشاره به سفر لوران فابیوس و هیات اقتصادی این کشور به تهران، گفت: نقش و عملکرد قرانسه در زمان اعمال تحریم ها علیه ایران اینک خوشایند این کشور نیست.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۶۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری رویترز ، "کارلوس تاوارس" افزود: مذاکرات  این شرکت درباره قرارداد تولید با بزرگترین شرکت خودروسازی ایران تحت تاثیر احساسات ضد فرانسوی در این کشور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: پژو پیشنهادهایی را به شریک قدیمی خود ایران خودرو ارائه کرده است اما واکنش ها به موضعگیری تند فرانسه در گفتگوهایی که به توافق درباره برنامه هسته ایران ختم شد به مانعی در مسیر این پیشرفت تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد گفتگوها در فضایی برگزار می شود که تا حدودی علیه فرانسه است زیرا نقش این کشور در زمانی که ایران تحت تحریم قرار داشت خوشایند تهران نبود.

ایران خودرو اعلام کرد شرکت خودروسازی پژو سیتروئن پیش از امضاء هر گونه قرارداد جدیدی باید مسئولیت تصمیم خود در سال 2011 میلادی را برای خروج از ایران تحت تحریم ها بپذیرد.

هاشم یکه زارع مدیر عامل شرکت ایران خودرو اعلام کرد این شرکت با چند شرکت وارد مذاکره شده و پیشنهاد کرده است که رنو و دیگر شرکت فرانسوی جایگزین رقیب خود پژو به عنوان شریک اصلی ایران خودرو شود.

پیش از آنکه تحریم های بین المللی علیه ایران در سال 2011 دو شرکت خودروسازی رنو و پژو را مجبور به ترک ایران کند ، این دو شرکت جایگاه مستحکمی در بازار ایران داشتند.

به دنبال توافق هسته ای ایران که دو هفته پیش حاصل شد لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در چارچوب سفری یک روزه وارد تهران شد و از برنامه های این کشور برای تحکیم مناسبات اقتصادی دو کشور از جمله در بخش خودروسازی خبر داد.

تراوس اعلام کرد پژو با دیگر شرکای ایرانی بالقوه خود وارد گفتگو شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها