خبرهای داغ:
سخنگوی وزارت دفاع روسیه خبر داد:

تمرین‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه ۱.۵ برابر شده‌اند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می‌گوید تمرین‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه سالانه به‌طور میانگین 90 تا 95 مورد بوده که اکنون به حدود 150 مورد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۷۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک سخنگوی وزارت دفاع جمهوری فدراتیو روسیه می‌گوید که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تعداد تمرین‌های نظامی خود در نزدیکی مرز با روسیه 1.5 برابر کرده است.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، تعداد تمرین‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه سالانه به‌طور میانگین 90 تا 95 مورد بوده که اکنون به حدود 150 مورد افزایش یافته است. افزایش صورت پذیرفته نسبت به سال‌های 2012 تا 2013 است.

همچنین بر اساس گزارش فوق، دفعات عملیات شناسایی ناتو در مرزهای روسیه نیز به شدت افزایش یافته و به ۹ برابر رسیده است.

تنش‌ها بین ناتو و روسیه پس از آن بالا گرفت که دولت قانونی ویکتور یانوکویچ، رئیس‌جمهور روس‌گرای اوکراین توسط غرب‌گرایان غرب این کشور سرنگون شد. پس از آن روس‌‌تباران اوکراینی دست به شورش زده و شبه‌جزیره کریمه از اوکراین جدا شده و به روسیه پیوست. کریمه در گذشته نیز بخشی از روسیه بود اما در دوران رهبری «نیکیتا خوروشچوف» در شوروی سابق، تقدیم اوکراین شده بود.

برخی شخصیت‌ها و شرکت‌های روسی نیز در فهرست تحریم‌های ضدروسی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. روسیه مخالفت شدید خود با ابن تحریم‌ها را اعلام کرده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها