خبرهای داغ:
ما به استقبال هیچ جنگی نمی‌رویم اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند بار دیگر شانس‌شان را بیازمایند تردید نکنند، رزمنده‌هایشان را با هواپیما می‌آورند اما با تابوت به شهرشان برخواهند گشت.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۹۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 قدردانی از رئیس‌جمهور و هیئت مذاکره‌کننده را یک برخورد انسانی توصیف کرد و گفت: این عزیزان با یک نیت خیر وارد صحنه شدند و کار نفس‌گیری را دنبال کردند و همانگونه که در دو خطبه قبلی این عزیزان را رزمندگان جبهه دیپلماسی نامیدیم، هم‌اکنون هم بر آن معتقدیم و به آنها خداقوت می‌گوییم.

وی با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس‌جمهور پس از مذاکرات هسته‌ای لوزان گفت: رهبر انقلاب در این نامه و همچنین در خطبه دوم نماز عید سعید فطر بر یک کلمه تاکید کردند که متن مذاکرات با دقت ملاحظه و مسیر قانونی‌اش را طی کند و این مسئله بسیار مهمی است.

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران اضافه کرد: ما باید منتظر بمانیم تا مسیر قانونی این متن طی شود.همچنین در ارزیابی‌هایمان نیز منصف باشیم، هم نقاط قوت را ببینیم و هم نقاط ضعف را، نقاط قوت را دوستانه بگوییم و نقاط ضعف را تذکر دهیم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با با بیان اینکه نباید منتقدین متن جمع‌بندی مذاکرات را تخریبگر بدانیم، اظهار داشت: همیشه از یک نقد سازنده یک نظر صائب مشخص می‌شود. پس با نقد باید اجازه دهیم راه روشن باز شود. به هر نحوی تخریب گفتن نقد، خروجی‌اش این می‌شود که نخبگان اهل فکر خود را کنار می‌کشند و می‌گویند چرا با آبروی خود بازی کنیم که وقتی یک مقاله می‌دهیم مسیر تهاجم‌ها شروع می‌شود.

به گفته وی باید مسیر نقد باز باشد و منتقدین نیز سازنده نقد کنند.

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش فصل‌الخطاب بودن بیانات رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: قطعا دعواها اگر فصل الخطاب نداشته باشد، منجر به تفرقه می‌شود. فصل‌الخطاب در نظام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است.

وی افزود: همه باید در این مسیر مراقب باشیم، دشمن‌مان یعنی آمریکایی‌ها در پی این هستند که جامعه ایران را دوقطبی کنند، مراقب باشیم که دو قطبی شدن جامعه بازی در میدان دشمن است، ما یک مسئله ملی داریم و رهبر انقلاب با چشم باز و با هوشیاری و زیرکی که همه آن را قبول دارند این مسائل را پیگیری می‌کنند و روسای سه‌قوه و به خصوص رئیس‌جمهور محترم نیز تلاش می‌کنند این مسئله که به مصلحت نظام و به تایید رهبری برسد آن را فیصله دهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان این مطلب که نباید در این مسئله ذوق‌زده شویم و هنوز مراحل قانونی آن به پایان نرسیده است، به موضوع رجزخوانی آمریکایی‌ها پس از مذاکرات هسته‌ای وین اشاره کرد و اظهار داشت: پس از این متن دولتمردان و دولت‌زنان آمریکا شروع به رجزخوانی کردند. از این رجزخوانی‌ها پیداست که تنها مصرف داخلی دارد. اینکه به دنیا می‌گویند ما خطر ایران هسته‌ای را تا 20 سال از سرتان دور کرده‌ایم و دیگر کابوس بمب اتم ندارید، از دروغ‌هایی است که تنها مصرف داخلی دارد.

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب دنبال بمب اتم نبوده و این را نه به خاطر توپ و تشر آمریکایی‌ها بلکه به خاطر دین‌مان قبول نداریم.

وی تهدید نظامی اوباما را از دیگر رجزخوانی‌های آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: این رجزخوانی از جمله رجزخوانی‌های نخ‌نما شده پس از پیروزی انقلاب است، او می‌گوید اگر لازم باشد مشکلات‌مان را از طریق نظامی با ایران حل می‌کنیم، چیز تازه‌ای نگفته است. ما به استقبال هیچ جنگی نمی‌رویم اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند بار دیگر شانس‌شان را بیازمایند تردید نکنند، رزمنده‌هایشان را با هواپیما می‌آورند اما با تابوت به شهرشان برخواهند گشت. در جنگ زمینی هم بدانند که جمهوری اسلامی ایران تا عمق خاک دشمن، دشمن را تعقیب خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراض آمریکایی‌ها به شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران گفت: این سخن یک سخن احمقانه است، خوب است که آنها بدانند که ریشه مرگ بر آمریکا‌ها مرتبط با عملکرد خودشان است، کیست جنایت عربستان در یمن را ببیند اما دست آمریکا را نبیند، یا جنایت صهیونیست‌ها را در منطقه مشاهده کند و دست آمریکا را نبیند، علاوه بر آن بیش از نیم قرن به انواع مختلف علیه ملت ایران ظلم کرده‌اید پس حق این ملت است که باشکوه‌تر از همیشه بگوید مرگ بر آمریکا و امروز همین شعار را انقلابیون یمن، بحرین به زبان عربی تکرار می‌کنند.

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سفر هیئت فرانسوی به رهبری فابیوس به تهران، اظهار داشت: آنها در مصاحبه‌های خود اعلام می‌کنند که ما به ایران می‌رویم و با مسئولان آنها در مسائل مختلف از جمله اسرائیل صحبت می‌کنیم، همین فابیوس به صراحت گفته موضع ما همان موضع گذشته است، لذا ما از مسئولین خود انتظار داریم که البته همین‌طور هم هست، همانگونه که در باطن خود بر این نکته اصرار دارند مثل امام به صراحت بگویند که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

وی با بیان این مطلب که وزرای خارجی و اروپایی اگر می‌خواهند با ملت ایران  دوست شوند، توبه داشته باشند و از مواضع خصمانه خود دست بردارند، تصریح کرد: در همین مذاکرات اخیره همین وزیر خارجه فرانسه دل ملت ایران را خرد کرد و خودش را کشت تا از رژیم صهیونیستی حمایت کند. ما باید منافع ملت ایران را در هر مذاکره و مکاتبه و تعاملی درنظر بگیریم.

آیت‌الله خاتمی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حمله نظامی عربستان به یمن گفت: 124 روز از این جنایت رژیم جلاد عربستان می‌گذرد، یمن را شخم زده‌اند و زیرساختی برای این کشور باقی نگذاشته‌اند، 23 هزار نفر کشته و مجروح شده‌اند و دول اسلامی جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی هم متاسفانه باید از این تجاوز آشکار عربستان سرافکنده و شرمنده باشند.

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران مظلومیت مردم بحرین را مظلومیتی مضاعف دانست و گفت: یک کشور زندان ملتش شده است، مردمش کشته و محبوس و شکنجه می‌شوند. نابینا می‌شوند و زیر شکنجه می‌روند اما به این مردم مقاوم بحرین آفرین می‌گوییم و مطمئن باشند که آنها می‌مانند و دشمنانشان خواهند رفت.

  آیت‌الله خاتمی در خطبه اول سخنان خود نیز به برکات نماز خواندن در جامعه اشاره کرد و گفت: نماز انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند و تمایلات و کارهای او در مسیر خیر قرار می‌گیرد.

وی همچنین بر ضرورت گسترش فرهنگ معذرت‌خواهی در کشور در خطبه‌های نخست نماز جمعه تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها