امام جمعه سمنان:

مسئولان به مسئله فرهنگ توجه کنند

امام جمعه سمنان گفت: دلسوزان کشور و نظام، از وضع فرهنگی کشور راضی نیستند؛ کسی توجهی به فرهنگ ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقط نام «اسلامی» را به دنبال خود یدک می‌کشد.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۹۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمنان بیان کرد: 124 روز است که مردم یمن در حال مقاومت در برابر ظلم آل سعود هستند.

وی ادامه داد: یمنی ها در این مدت چهار هزار شهید و 19 هزار مجروح داده اند، ولی دست از مقاومت برنداشته اند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به بررسی برجام توافق هسته ای ایران با قدرتهای 5+1، خاطرنشان کرد: بررسی توافق هسته ای باید در کشور مسیر قانونی خود را طی کند.

وی با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در بررسی برجام توافق هسته ای، افزود: مجلس شورای اسلامی باید در طی مسیر قانونی بررسی این توافق، دقت زیادی داشته باشد.

امام جمعه سمنان به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «موافقت‌نامه هسته‌ای وین باید مسیر قانونی خویش را طی کند»، اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از طی مسیر قانونی نیز در این باره، فصل‌الخطاب نظر رهبری است.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنانش داعش را خطر بزرگ برای جهان اسلام و مسلمانان منطقه برشمرد و گفت: گروه تروریستی داعش اکنون بلای جان پرورش دهندگان این گروه شده و این خطر دامن خودشان را نیز گرفته است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی داعش حمله به مرزهای ایران اسلامی است، ولی باید بداند که این آرزو را به گور خواهد برد.

وزارت ارشاد فقط نام اسلامی را یدک می کشد

امام جمعه سمنان همچنین به مسئله فرهنگ و بی توجهی مسئولان به این امر مهم اشاره کرد و اظهار داشت: دلسوزان کشور و نظام، از وضع فرهنگی کشور راضی نیستند؛ کسی توجهی به فرهنگ ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقط نام «اسلامی» را به دنبال خود به یدک می‌کشد.

شاهچراغی با بیان اینکه وضع فرهنگی کشور به‌ویژه در برهه کنونی رضایت‌بخش نیست و باید برای آن فکری شود، افزود: کسی توجه به فرهنگ به‌ویژه مسئله بدحجابی ندارد.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه بدحجابی در برخی مناطق و مواقع به بی‌حجابی رسیده است، تصریح کرد: مسئولان اصلاً توجهی ندارند و نظارت‌گر شده‌اند.

شاهچراغی با تأکید بر اینکه هنوز در اداره‌های ما مسئله بی‌توجهی به حجاب دیده می‌شود، بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقط اسم اسلامی را در عنوانش دارد؛ من در ارشاد، اسلامی که به حجاب توجه کند، ندیده‌ام.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار