فرماندار خاتم در جمع اصحاب رسانه استان:

پیشتازی خاتم در تولید پسته كشور پس از رفسنجان/محرومیت نا حق خاتم از آموزش، بهداشت و ورزش

فرماندار خاتم در جمع خبرنگاران استان یزد، این شهرستان را دومین مقام دار تولید پسته در کشور بیان و اظهارداشت: خاتم بعد از رفسنجان در کشور بیشترین تولید پسته را دارد.
کد خبر: ۸۵۴۸۴۰۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، محمد زاده رحمانی  گفت: باغات پسته شهرستان خاتم توان توليد ٥٣ هزار تن پسته را دارند.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم تا در چند سال آینده خاتم بتواند در تولید طلای سبز در کشور مقام اول را کسب کند.

فرماندار خاتم در این نشست با اشاره به ترافیک سنگین و تردد زیاد در جاده یزد - خاتم خواستار تأمین بودجه کافی از مسئولین جهت دوبانده کردن این مسیر شد.

زاده رحمانی شهرستان خاتم را در بخش های ورزش، آموزش و بهداشت دچار کمبود و محروم اعلام کرد و اظهار داشت: خاتم در این بخش ها نیازمند توجه و یژه می باشد.

فرماندار خاتم افزود: : بعد مسافت زیاد این شهرستان موجب مرگ و میر برخی بیماران در این مسیر می شود که اجرای ساخت بیمارستان 96 تخت خوابه در این شهرستان آغاز شده است.

وی  سرانه ورزش در این شهرستان را بسیار پایین دانست و نبود سالن و امکانات ورزشی کافی را از دیگر مشکلات بخش ورزش عنوان نمود.

زاره رحمانی خشکسالی را بزرگترین تهدید برای منابع آب زیر زمینی در شهرستان نام برد و بیان کرد: افت منابع آبی در شهرستان گاهی در تا یک متر و نیم در دشت چاهک-بختیاری می رسد.

فراندار خاتم  از راه اندازی و احداث چند کارخانه در یکسال گذشته در شهرستان را نویدی خوب در بخش آینده صنعت برای این شهرستان عنوان کرد.

وی جمعیت شهری به روستایی شهرستان را 60 به 40 درصد عنوان کرد و افزود: این رقم در شهرستان یک نرم قابل توجهی می باشد

زاده رحمانی شهرستان خاتم را به عنوان شهر قلعه ها نام برد و گفت: کتاب قلعه های این شهرستان در دست تدوین می باشد.


ارسال نظرات