امام جمعه موقت هرات:

فابیوس تربیون صهیونیزم بوده و هست/غرب از روی ناگزیری به مذاکره تن داد

امام جمعه موقت هرات گفت : فابیوس نقش پلیس بد را در مذاکرات بازی می‌کرد و همواره تربیون نتانیاهو در مذاکرات بود.
کد خبر: ۸۵۴۸۴۱۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

به گزارش حبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های اول به اصل امر به معروف و نهی از منکر پرداخت .

"حجت الاسلام غلامرضا محمودی " با ذکر حدیثی از امام محمد باقر(ع) گفت:  امر به معروف و نهی از منکر راه و روش پیامبران و شیوه انسان های شایسته است .

امام جمعه موقت هرات افزود: پیام  امر به معروف و نهی ازمنکر به مسلمانان جهان اسلام این است نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نباشند  .

محمودی گفت :  توسعه پایدار، اقتصاد پویا و بالنده در سایه عمل به امر به معروف و نهی  منکر تحقق می یابد  .

خطیب نماز جمعه هرات اظهار داشت: اگر این اصل تحقق پیدا کند دیگر از تهدید کشورهای غربی در زمینه تحریمها هراس نداریم .

وی با اشاره به نهم مرداد، روز اهدای خون از جنایات فرانسه در بحث  ورود خون های آلوده به کشور ،که  هموطنان را مبتلا به ویروس هپاتیت و ایدز به تلخی یاد کرد  .

حجت الاسلام محمودی از مسولین کشور خواست که در مراودات خود با دولت فرانسه دقت لازم را داشته باشند و درسالگرد این اتفاق، دولت فرانسه را برای به وجود آمدن این اتفاق تحت فشار قرار دهند .

وی به سابقه فایبوس وزیر امور خارجه فرانسه اشاره کرد و گفت: فایبوس همان کسی بود که 30 سال پیش خو‌ن‌های آلوده را به صورت عمدی وارد ایران کرد و چندین نفر از مردم مظلوم کشور را به ویروس ایدز آلوده ساخت.

امام جمعه موقت هرات  افزود: همچنین وی نقش پلیس بد را در مذاکرات بازی می‌کرد و همواره تربیون نتانیاهو در مذاکرات بود.

محمودی گفت: مسئولین نظام اسلامی ایران از دولت تا مجلس  باید در تعاملات خود با چنین کشورهای توجه کنند تا به  امنیت ملی کشور اسلامی ایران خدشه وارد نشود .

وی هدف اصلی ورود فایبوس به ایران را فتح بازار خودرو 80 میلیونی ایرانی دانست و گفت: غرب از روی ناگزیری به گزینه مذاکره تن داد .

امام جمعه موقت هرات افزود : مجلس و دولت باید درجمع بندی و بررسی (برجام) دقت کنند و بر طبق  منافع و امنیت ملی قدم بردارند  .

حجت الاسلام محمودی درمورد اموال بلوکه شده ایران  گفت: اموال بلوک شده به مرور آزاد و در مسیری هدایت شود که حجم نقدینگی کنترل و این اموال  در مسیر تولید ،زیر بنایی و ساختار اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود .

امام جمعه موقت در پایان از روز جهانی شیر مادرنام برد و از وریز بهداشت به دلیل  اهمیت  به این ماده طبیعی و سالم تقدیر و تشکر کرد .


ارسال نظرات
آخرین اخبار