خبرهای داغ:
آیت‌الله ایمانی:

فضای تحقیق و بررسی توافق هسته‌ای، فضای شعار و احساس نباشد

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به مدت بررسی توافق هسته‌ای گفت: فضای تحقیق و رسیدگی و دقت، فضای شعار نیست، فضای شعور است، فضای احساس نیست.
کد خبر: ۸۵۴۸۴۲۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به اینکه پنجم مردادماه سال 1358 نخستین نماز جمعه در صحن دانشگاه تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی به امر امام راحل منعقد شد، اظهار داشت: پس از گذشت 35 سال از این پدیده مبارک، امروز در سراسر میهن اسلامی بیش از 850 نماز جمعه در مراکز استان‌ها و شهرها و بخش‌ها دایر می‌شود و هر جمعه مؤمنان در این فضای معنوی و روحانی شرکت می‌کنند.

وی با بیان سخنی از امام صادق (ع)، مبنی بر اینکه هیچ گامی به‌سوی نماز جمعه برداشته نمی‌شود مگر اینکه صاحب آن قدم جسم و جسدش بر آتش جهنم حرام می‌شود افزود: در روایت دیگری پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند هیچ مؤمنی در روز جمعه به‌سوی نماز جمعه گام بر‌نمی‌دارد مگر اینکه گام‌های او تخفیفی از حول و هراس روز قیامت و وسیله‌ای برای بهشتی شدن او است.

امام جمعه شیراز همچنین بیان کرد: پانزدهم شوال سال 252 قمری روز وفات یکی از فرزندان حضرت امام مجتبی حضرت عبدالعظیم حسنی است که مرکز کشور ما یعنی تهران در زیر سایه این امامزاده لازم‌التکریم است و عجیب فرزندان موسی بن جعفر کشور ما را بیمه کرده‌اند و از ابعاد مختلف این کشور را مدیریت کرده و می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: تهران مرکز کشور را بنگرید شمال آن امامزاده صالح بن موسی بن جعفر، جنوب آن امامزاده حمزه بن موسی بن جعفر و در کنار آن حضرت عبدالعظیم حسنی است.

وی در ادامه گفت: امامزاده حمزه پدر حضرت علی بن حمزه است که در شیراز مدفون شده و شهید ولایت و امامت است و اما خود کشور را بنگرید شرق این کشور آن هنگامی‌که بر گنبد طلایی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) شمس‌الشموس می‌تابد و ازآنجا شعاع خورشید، کشور ما را فرامی‌گیرد و در جنوب و غرب کشور می‌بینید برادران امام هشتم حضرت احمد بن موسی، حضرت محمد بن موسی، حضرت سید علاءالدین حسین بن موسی و در مرکز کشور نیز حضرت فاطمه معصومه (س)، و این است که کشور ما ایران اسلامی در زیر سایه فرزندان موسی بن جعفر در گوشه و کنار زندگی خود را دنبال می‌کند.

آیت‌الله ایمانی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که با آن روبه‌رو هستیم و فوق‌العاده مهم بوده مسئله رسیدگی به متن توافق جامعی است که در دستور کار شورای عالی امنیت و مجلس شورای اسلامی قرارگرفته است تصریح کرد: این برجام و این توافق جامع که حاصل مذاکرات 22 ماهه اخیر است سه ماه یعنی 90 روز به نظام فرصت داده‌شده که آن را مورد ارزیابی، تحقیق و بررسی قرار بدهد بنابراین در این سه ماه باید کارشناسان و صاحب‌نظران برای بررسی متن این توافق به‌دقت مطالعه و بررسی و ارزیابی بپردازند.

وی اضافه کرد: در این سه ماه باید جامعه ما در حالت تحقیق و رسیدگی باشد و فضای تحقیق و فضای رسیدگی و دقت، فضای شعار نیست، فضای شعور است، فضای احساس نیست فضای رسیدگی به منافع ملی کشور است، منافعی که سال‌ها و قرن‌ها آثار آن باقی می‌ماند.

ایمانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بدون دقت و با تهدید و یا با شعار و جو ساختگی بخواهند با این مسئله برخورد کنند از کشف حقیقت بازمی‌مانند و دشمن می‌تواند خواسته‌های خود را دنبال کند و ازاین‌رو این نکته را به صاحبان قلم، صاحبان فضاهای مجازی عرضه می‌دارم و بیان می‌کنم که اقرار در این مذاکرات و توافق آن را فتح‌الفتوح نام گذاشتن و یک جو به وجود آوردن که کسی جرئت نقد منصفانه را نداشته باشد نه به نفع نظام و نه به نفع آینده کشور و نه حمایت از دولت است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: دولت با دقت مسئله را پیگیری می‌کند و کسانی که با جوسازی می‌خواهند فضای جامعه را در مسیری قرار دهند که فردی جرئت نقد صحیح نداشته باشد به سود هیچ‌کس نیست و آنانی که می‌خواهند آنچه به‌دست‌آمده است نادیده گرفته شود و با دید بدبینی به آن نگاه کنند و مقابل آن موضع گیرند نیز نه به نفع مردم‌اند و نه به نفع نظام و رهبری کار می‌کنند.

وی ادامه داد: باید جامعه را آرام نگه بداریم تا دور از تنش و دودستگی، تفرقه و اختلاف که کارشناسان در فضایی آرام بتوانند نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه از دشمنی دست برنداشته است تصریح کرد: فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که در روزگاری نخست‌وزیر فرانسه بود بدترین مواضع را در مذاکرات علیه جمهوری اسلامی ایران داشت و در دوران نخست‌وزیری او خون‌های آلوده به کشور ما فرستاده شد، بیماری ایدز از همان روز در کشور ما گسترش پیدا کرد، بیماران خونی گرفتار شدند و عده‌ای از آنان از دار دنیا رفتند و مشکلاتی برای نظام ما به وجود آورد.

وی گفت: بزرگی ملت ایران، عظمت جمعیت ایران و ریشه‌دار بودن این ملت را ببینید که آقای وزیر امور خارجه فرانسه را با آن سابقه راه می‌دهد، احترام می‌گذارد و میهمان‌دوستی و پذیرایی خودش را نشان می‌دهد و این مقایسه‌ای است بین ما و آنان و همین‌جا اعلام می‌کنیم دشمن هیچ‌گاه از دشمنی‌اش نسبت به ما دست برنداشته و برنمی‌دارد.

وی افزود: باید پیش از اینکه به اختلافات درونی بپردازیم و مسئله مذاکرات هسته‌ای برای ما دودستگی ایجاد کند موضع‌گیری دشمن را رصد کنیم و ببینیم دشمنان ما پس از توافق چه می‌کنند و چه موضعی می‌گیرند و به‌موقع مقابل آنان موضع‌گیری کنیم نه اینکه خدای ناخواسته توافق در مذاکرات باعث شود جامعه دوقطبی و مشکلاتی حاصل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار