مرکز آموزش فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی امام خمینی(ره) تفت، با دارا بودن تجهیزات آموزشی مناسب و مربیان و اساتید مجرب به عنوان قطب آموزش برق جنوب کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۴۲۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از صبح تفت: 6 مرداد ماه،  به عنوان روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است، همین موضوع باعث شد تا به سراغ رییس مرکز فنی حرفه ای امام خمینی(ره) تفت برویم و از فعالیت های این مرکز در سال گذشته مطلع شویم.
مرکز فنی و حرفه ای امام خمینی(ره) قطب آموزش برق جنوب کشور

«علی شبانی» رییس مرکز فنی و حرفه ای تفت درباره فعالیت این مرکز در سال 1393 گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی امام خمینی(ره) تفت، با دارا بودن تجهیزات آموزشی مناسب و مربیان و اساتید مجرب  به عنوان قطب آموزش برق جنوب کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این مرکز فني و حرفه اي در سال 1378 در زميني به مساحت 13هزار و 750مترمربع مورد بهره برداري قرار گرفت، اظهارداشت: اين مرکز با پذيرش کار آموز در دو شيفت صبح و بعد از ظهر عهده دار آموزش رايگان برادران و خواهران علاقه مند به کسب مهارت بوده و با استفاده از تمام امکانات و تجهيزات خود مهارت آموزان را به بهترين نحو آماده کار و يا خدمت رساني در بخش صنعت کرده و به عنوان محور ايجاد تيم هاي طرح سيار شهري و روستايي در شهرستان تفت، اقدام به آموزش جوانان علاقه مند و مشتاق کسب مهارت مي کند.
برگزاری 105 دوره آموزشی در سال 1393

این مسئول ادامه داد: مرکز فنی و حرفه اي امام خميني شهرستان تفت با هدف اشتغال زايي و ارتقاء سطح فني و علمي و پر کردن اوقات فراغت جوانان در سال1393،  105 دوره را در «مرکز ثابت و سيار شهري» و«آموزش هاي روستايي» خود برگزار کرده است.

83 دوره آموزشی در واحد ثابت شهری مرکز

شبانی در ادامه به تشریح آموزش های واحد ثابت شهری پرداخت و گفت: 83 دوره شامل «کاربر رایانه»، «مانتو دوز»، «جوش کاری»، «طراحی و سیم کشی مدارات»، «سرویس و نگهداری خودرو»، «بارزسی جوش»، «برق کار ساختمان درجه1»، «برق کار صنعتی درجه 2 »، «تعمیر کار برق خودرو»، «راه اندازیlogo ،» «کارور plc درجه 2،»،  «نصاب و تعمیرکار آسانسور»، «کارور gps،» «کارور gis ،»«کيف دوزی»، «مشبک کار درجه 2،» «سرپرست انبار»، «قالی باف درجه2،»،  «آشپزی سنتی»، «تو لید ورمی کمپوست»، «شاطر نان تافتون»، «کیک ساز وتر ساز»، «کارور دستگاه gps در کشاورزی»، «پرورش زنبور عسل» و «پرورش شترمرغ»  در سال 1393 توسط واحد ثابت شهری مرکز فنی و حرفه اي امام خميني تفت برگزار شده که در مجموع برگزاري کلاس ها هزار و 1218 نفر شرکت و 190 هزار نفرساعت آموزش ديده اند.

29 هزار ساعت نفر آموزش روستایی

وی آموزش هاي روستايي در اين مرکز را شامل 10 دوره آموزشی با شرکت 169 نفر در مجموع 29 هزار ساعت نفر دانست.
شبانی،  دوره های برگزار شده را «پرورش دهنده زنبور عسل»، «خیاطی با اندازه گذاری مستقیم روی پارچه»، «دوزنده چادر و مقنعه»، «شاطر نان تافتون»، «شیرینی پز شیرینی های خشک»، «قالی باف درجه 2 »، «کاربرد رایانه و اینترنت در محیط کار»، «کارور PHOTOSHOP»»، «کیف دوز» و «مانتو دوز» بیان کرد.

13 آموزشگاه آزاد تحت نظارت مرکز امام خمینی(ره) تفت

وی تعداد آموزشگاه آزاد تحت نظارت مرکز امام خمینی(ره) تفت های را 13 مورد دانست و گفت: این آموزشگاه های آزاد دوره های مشابه ای را در زمینه های مختلف برای 391 در سال گذشته برگزار کردند.

 

ارسال نظرات