کد خبر: ۸۵۴۸۵۳۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
میثم موسایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه نمی توان ریشه مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم ها مرتبط ساخت، افزود: ساختار اقتصاد ایران به گونه ای است که متأسفانه امکان ایجاد اشتغال و تحقق عدالت اجتماعی در آن وجود ندارد.

این اقتصاددان با اشاره به دولتی بودن اقتصاد و رواج رانت خواری در آن، تصریح کرد: وقتی تحریم های غرب علیه ایران آغاز شد این مشکلات داخلی نمایان تر شد و عده ای که عامل اصلی مشکل بودند فضا را به گونه ای نشان دادند که گویی مشکلات اقتصادی ناشی از اثرات تحریم است.

وی در ادامه اظهار داشت: لغو تحریم ها می تواند زمینه ساز از بین بردن سیاست های نابجا و غلط دولت در بخش اقتصادی باشد و چنانچه دولت از این فرصت درست استفاده کند می توان گفت که لغو تحریم های غرب اثری مثبت در اقتصاد کشور گذاشته است و غیر از این نمی توان منتظر اتفاق خاص دیگری همچون کاهش قیمت ها باشیم.

موسایی با اشاره به گوشه ای از مشکلات اقتصادی و ارتباط آن با معیشت مردم، گفت: متأسفانه امروز با کاهش بهره وری در صنایع مختلف روبرو هستیم و از طرفی هم نیروی کار برای فعالیت در بخش تولید وجود ندارد. سیاست گذاری ها به سمتی بوده است که نقش مردم در اقتصاد کشور بسیار کمرنگ شده است و این معضلات مشکلات ریشه ای اقتصاد هستند که باعث می شه زمینه برای گسترش فساد در آن فراهم شود.

ارسال نظرات