خبرهای داغ:
امام جمعه موقت سرپل ذهاب گفت: حقوق بشر را ابزار استکبار برای سلطه بر دیگر کشورها توصیف کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۵۹۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سرپل ذهاب با اشاره به 14 مرداد روز حقوق بشر و کرامت انسانی گفت: دنیای استکبار و کشورهای ابرقدرت از واژه حقوق بشر بعنوان یک شعار و حربه ای برای به سلطه کشیدن سایر کشورها استفاده ابزاری می کنند.

وی افزود: حقوق بشر همواره از موضوعاتی بوده که کشورهای استعمارگر و صاحب قدرت از آن برای نفوذ و سلطه بر منابع و انرژی سایر کشورها استفاده ابزاری کرده اند.

وی اظهارداشت: در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل بندهایی وجود دارد که با دین مبین اسلام در تضاد است و به هیچ عنوان به کرامت انسانی توجه نشده است و این در حالیست که این موضوع در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: خداوند انسان را به بهترین وجه و بالاترین کمال خلق کرد و به او حیثیت داد و آنچه که در آسمان ها و زمین است را در اختیار بشر قرار داده است.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب تقوی را تنها ملاک برتری انسان ها بر یکدیگر دانست و گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام که از سوی خداوند با آیینی راستین برای هدایت بشر آمده است هیچ گونه اولویتی برای انسان ها غیر از تقوی قایل نشده است.

حجت الاسلام کریمی به سالروز بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: این بمباران طوری طراحی شده بود که در سطح 576 متری از زمین منفجر شود تا اثر تخریبی آن به مراتب بیشتر باشد.

وی حقوق بشر آمریکایی را شعاری بیش ندانست و افزود: بمباران هیروشیما و ناکازاکی تنها گوشه کوچکی از نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکاست که خود را مدعی رعایت آن در سایر کشورها می داند.

وی با اشاره به 12مرداد ماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای افزود: ورزش ضامن سلامتی انسان است و ورزشکاران باید با تاسی از امیرالمؤمنین (ع) روحیه پهلوانی را در خود تقویت کنند تا برای همیشه ماندگار بمانند.
ارسال نظرات