عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم تشدید مجازات‌ها در زمینه مواد مخدر تاکید كرد: مجازات جرائم مربوط به مواد مخدر باید تشدید شود تا قضات حکم محکمتری برای قاچاقچیان و سردسته باندها و مواد فروشان دهند.
کد خبر: ۸۵۴۸۶۰۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر رحیم زارع  اظهارداشت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد جدیدی در كشور است و در صورت اجرای صحیح و استمرار آن می‌توان نسبت به کاهش اعتیاد و خشکاندن ریشه‌های آن به میزان قابل توجهی امیدوار بود.

وی با بيان اينكه تجربه نشان داده در کشور هر اقدامی که مردمی انجام شود، سریع‌تر و پایدارتر به نتیجه می‌رسد، گفت: مبارزه با مواد مخدر و فساد هم به همین صورت است البته باید زیرساخت‌های این مبارزه مردمی فراهم شود و راهکارها به صورت عملی اجرایی شود.

این نماینده مجلس به اقدامات موثر نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در کنار اقدامات سلبی این نهادها، فعالیت اجتماعی و فرهنگی جهت پیشگیری و مبارزه با اعتیاد ضرورت دارد و نمی‌توان در امر مبارزه با این پدیده شوم تنها به فعالیت یک یا چند سازمان بسنده کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اعلام آمادگی همه جانبه مجلس جهت همکاری بیشتر برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: امروز در کشور بسیاری از معضلات اجتماعی، طلاق زوجین، انواع بزهکاری‌ها به دلیل اعتیاد انجام می‌گیرد پس بنابراین با دقت در این مساله می‌توان به اهمیت مبارزه با اعتیاد آگاهی یافت. در صورت مبارزه در این امر موفق به کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه خواهیم شد.

زارع ادامه داد: دولت باید در امر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر پیش‌قدم باشد و بسترسازی لازم را در این راستا انجام دهد. مجلس هم می‌تواند با قانون‌گذاری و تصویب طرح و لوایح مساعدت داشته باشد.

وی به لزوم تشدید مجازات‌ها در زمینه مواد مخدر تاکید داشت و گفت: مبارزه با اعتیاد جدیت لازم دارد. مجازات جرائم مربوط به مواد مخدر باید تشدید شود تا قضات حکم محکمتری برای قاچاقچیان و سردسته باندها و مواد فروشان دهند.

این نماینده مجلس عنوان داشت: در کنار تشدید مجازات‌های مربوط به مواد مخدر و برخورد جدی با مافیا و باندهای پشت پرده نباید از موضوع فرهنگ‌سازی غافل ماند. فرهنگسازی به اندازه کافی در کشور انجام نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما فقط در مجلس قانون‌گذاریم و دولت مسئولیت اجرا دارد. در حال حاضر رویکرد وزارت کشور در امر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر بسیار قابل تحسین است و در صورت ادامه این رویکرد ان شاء الله بزودی شاهد کاهش چشمگیر بلای خانمان سوز اعتیاد خواهیم بود.

زارع در مورد جامعه پذیری معتادان بهبودیافته خاطرنشان کرد: این مساله به شدت به فرهنگسازی نیاز دارد. جامعه پذیر کردن معتادان بهبودیافته و خانواده‌های آنها زمان بر است و هزینه لازم دارد. این موضوع باید با جدیت و تلاش بیشتری پیگیری شود. یک شب و یک سال نمی‌توان انتظار داشت این مشکل رفع شود. بلکه نقشه راه لازم دارد خلاء‌های قانونی نیز وجود دارد که در صورت رفع می‌توان انتظار رفع مشکلات را داشت.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد:کمیسیون‌های مختلف مجلس باید دست در دست یکدیگر داده تا قانونی جامع در مبارزه با اعتیاد تصویب کنند. قانونی که بار مالی زیادی نیز به همراه نداشته باشد و بتواند نقشی بسیار موثر در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد داشته باشد.
ارسال نظرات