برای شناخت بزرگانی همچون آیت الله مشکینی باید آدمیت را شناخت

امام جمعه موقت استان اردبیل گفت: برای شناخت بزرگان باید آدمیت را شناخت چرا که تنها در این صورت است که می توان بزرگی همچون آیت الله مشکینی را شناخته و آن را درک کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۶۶۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، هشتمین مراسم نکوداشت آیت الله مشکینی همزمان با روز شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم و حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی امام جمعه موقت استان اردبیل در محل مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی امام جمعه موقت استان اردبیل در این مراسم با اشاره به جایگاه انسان های بزرگ در جامعه اسلامی گفت: هر انسانی که متولد می شود موجودی خام است که می بایست با سیر مراحلی آدمیت را در وجود آن پرورش داد و انسانی بزرگ به جامعه اسلامی تقدیم کرد.

وی با اشاره به کتاب جهاد اکبر که در آن امام راحل به نقل از استاد خود فرمودند که ملا شدن چه آسان ، آدم شدن چه مشکل . اما حالا بنظر می رسد که باید بگوییم : ملا شدن چه مشکل، آدم شدن محال است.

وی ادامه داد: هر چیزی در این عالم دارای سیر مراحلی است که برای تبدیل شدن به محصول خاص باید این مراحی را طی کند تا به نتیجه برسد و انسان نیز برای رسیدن به موفقیت باید سختی ها را تحمل و پشت سر بگذارد تا همچون آیت الله مشکینی بزرگ شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای شناخت بزرگان باید آدمیت را شناخت چرا که تنها در این صورت است که می توان بزرگی همچون آیت الله مشکینی را شناخته و آن را درک کرد.

وی تصریح کرد: آدمیت به مدرک و تحصیلات و شغل نیست چرا که انسان خود همچون کتابی است که نیاز تامل دارد.

حجت الاسلام فروغی گفت: قهرمانان عالم کسانی هستند که به عالم غیب وابستگی دارند لذا لازم است در زندگی انسان های بزرگ وارد شده و آن را به الگویی مناسب برای خود قرار دهیم و در زندگی خود از راهنمایی های انان استفاده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار