خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از برپایی 28 هزار نفر ـ اردوی جهادی در مناطق محروم کرمانشاه طی سال 94 خبر داد و گفت: تاکنون 245 پروژه محرومیت‌زدایی در استان تکمیل شده است.
کد خبر: ۸۵۴۸۶۷۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ منصور فتاحی در بازدید از اردوهای جهادی مستقر در روستای ورمنجه از توابع شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: حدود 4 هزار نفر ـ اردو در سه ماهه ابتدای امسال در قالب 15 گروه جهادی در مناطق محروم استان کرمانشاه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در این مدت میزبان 455 نفر ـ اردو در قالب 6 گروه جهادی از دانشگاه‌های سراسر کشور بوده است، افزود: احداث مساجد، ساخت خانه‌های عالم و نیازمند، تکمیل غسال‌خانه و مشارکت در پروژه‌های آبرسانی از اقدامات این گروه‌های جهادی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه آبرسانی به مناطق محروم را یکی از فعالیت‌های عمده سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: گروه‌های جهادی در این عرصه نیز همراه بسیج بوده‌اند.

فتاحی پروژه احداث مجتمع آبرسانی شهرستان روانسر را از جمله این پروژه‌ها دانست و افزود: 14 روستای این شهرستان که قبلا آب نداشتند با احداث مجتمع آبرسانی بلزین از این نعمت بهره‌مند شدند.

وی بیان داشت: پروژه آبرسانی میوان پاوه نیز در حال اجراست که بخش عمده‌ای از آن توسط گروه‌های جهادی در حال انجام بوده و پروژه آبرسانی گیلان‌غرب نیز در دست اجراست.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روانسر و گیلان‌غرب، متذکر شد: پروژه آبرسانی فیروزان نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فتاحی تصریح کرد: 245 پروژه از کل یک‌هزار و 67 پروژه تفاهم‌شده با قرارگاه قرب کوثر در مناطق محروم استان کرمانشاه انجام شده و از کل اعتبار 14 میلیارد تومانی تخصیص یافته 2.5 میلیارد تومان جذب شده است.

فتاحی اشاره‌ای به دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از کارهای مجموعه بسیج سازندگی کمک به سه طیف خاص ایتام، بیماران صعب‌العلاج و افراد بی‌سرپرست است.

وی یادآور شد: بخش عمده‌ای از آموزش‌های فرهنگی در اردوهای جهادی سرکشی از این افراد است که جهادگران از این افراد دیدار می‌کنند.

به گفته مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه، در سال گذشته بالغ بر 75 میلیارد تومان به این افراد از سوی بسیج سازندگی کمک شده و امسال نیز 275 میلیون تومان به آنها اعطا می‌شود.

فتاحی فراهم کردن فضا برای ارتقای فرهنگ کار و کوشش بین جوانان را از ویژگی‌های مهم اردوهای جهادی برشمرد و گفت: اعتقاد داریم که بسیج سازندگی بهترین مسیر برای هدایت امکانات به مناطق محروم است.

وی مباحث فرهنگی را بخش دیگری از کار اردوهای جهادی دانست و گفت: خانم‌های جهادگر نیز در روستا با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارت‌آموزی فرهنگ سبک زندگی اسلامی را بین خانواده‌ها ترویج می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: امسال با رشد 15 درصدی تعداد جهادگران در استان روبه‌رو بوده‌ایم که 14 هزار نفر ـ اردو در قالب اردوهای دانشجویی و 14 هزار نفر ـ اردو نیز در قالب اردوی محلات در این اردوها حضور دارند.

فتاحی خدمت‌رسانی را از اقدامات دیگر اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: ویزیت و داوری رایگان از اقدامات آنها در حوزه بهداشت است و پزشکان متخصص خانم و آقا در این اردوها همراه جهادگران برای ارائه خدمت به محرومان حضور دارند.


ارسال نظرات