نماینده ولی فقیه در سپاه:

حاكميت معروف و مقابله با منكر وظيفه ذاتي نظام است

کد خبر: ۸۵۴۸۷۹۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: توجه به دينداري جامعه،‌ اخلاق مداري و‌ حاكميت معروف و مقابله با منكر جزء وظيفه ذاتي نظام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در آيين توديع و معارفه مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان كه با حضور سردار سيدمحمدتقي شاهچراغي فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و جمعی دیگر از پاسداران و مسئولان استانی در حسينيه شهدای سپاه ناحيه سمنان برگزار شد، به بررسي و تحليل ريشه چالشها از ابتداي خلقت انسان تا كنون پرداخت و اظهار داشت: مرزبندي هايي از ابتداي انقلاب و پيش از آن در مقاطع و زمانهاي مختلف ميان اشخاص و انقلاب ها و حاكميت‌هاي مختلف وجود داشته است.

وي افزود: در تفكر و انديشه امام خميني(ره) با نهضت آزادي‌خواه و جبهه ملي و در مقطعي ديگر بين تفكر امام راحل با جريان بني صدر و منافقان، آيت الله كاشاني با مصدق و تفكر آيت الله بهشتي با بني صدر نوعي مررزبندي نشأت گرفته از اعتقادات وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بيان اينكه ريشه تمام چالش‌ها و جنگ ها فكري و اعتقادي است، تصريح كرد: جنس تفكر شهيد بهشتي با بني صدر متفاوت است و اين تفاوت در نگرش، جهان‌بيني، نگاه به حكومت،‌ ولي فقيه، جايگاه مشروعيت حكومت شهيد بهشتي با بني صدر محسوس است و بين شهيد نوري و مشروطه خواهان نيز همين اختلاف بود و همين فاصله و مرزبندي ميان تفكر علوي و اموي نيز وجود داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: اينكه گفته شده خداوندي كه جماد را از اتم تا كهكشان، حيوانات و نباتات و ... را آفريده و به حال خود واگذار كرده است و قانون و رهبري را بر عهده انسان ها قرار داده است سخني ناصواب و غلط است؛ چرا كه بين خالقيت و شارعيت يك ملازمه وجود داردو همانكه خالق است بايد شارع باشد.

وي با بيان اينكه نصب نبوت و امامت از جانب خداست، گفت: شكل دهي كليات زندگي بشر بر عهده انبيا بوده است و تأمين نيازهاي مادي و توسعه ديانت و اخلاق و دينداري جامعه جزء وظايف و اختيارات پيامبر بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به احتجاج طبرسي اشاره كرد و گفت: امام حسين(ع) به خليفه دوم فرمود«پدر من حق مسلمي در ولايت داشت كه پيامبر با واسطه جبرائيل از طرف خدا اين حق را به پدر من واگذار كرد و شما حق پدر من را غصب در ولايت كرديد» و در جواب خليفه دوم اينگونه گفت كه خدا لعنت كند كسي كه حق پدر شما را غصب كرد، مردم ما را انتخاب كردند ما هم اطاعت كرديم.

سعيدي با تأكيد بر اينكه نصب امام مربوط به ذات باري تعالي است و بشر نمي تواند به مطلوب دست پيدا كند،‌ افزود: در منطق معاويه، بني عباس و نيچه آمده است كه «هر كس به قدرت رسيد همان حق است» و نظر عده اي ديگر همچون ژان راك روسو اين است كه «اگر قدرت از رأي مردم نشأت بگيرد حق است» و نظريه سومي كه مورد قبول اسلام است اين است كه« الحق من ربك؛ اگر قدرت از صاحب قدرت نشأت گرفت، حق است».

وي تصريح كرد: عمران و آباداني، اخلاق، ‌دينداري،‌حجاب، توسعه ديانت، ايجاد زمينه رشد فضائل بر عهده همه رهبران الهي است و اين امري روشن و بديهي است؛ چرا كه نص صريح كلام نوراني الله بر آن صحه گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تأكيد كرد: وظيفه دستگاه هاي نظامي، انتظامي، سازمان بازرسي، وزارت كشور و ... فقط تأمين نيازهاي مادي كشور نيست؛ بلكه دينداري جامعه،‌ اخلاق مداري،‌ حاكميت معروف و مقابله با منكر جزء وظيفه ذاتي نظام است و نمي توانيم بگوييم مسئول دينداري مردم فقط حوزه علميه است.

حجت الاسلام و المسلمين سعيدي با بيان اينكه ريشه همه چالش هاي گذشته و حال در يك سؤال نهفته است كه آيا ملاك مشروعيت رهبري ذات باري تعالي است يا با تشخيص ذائقه مردم است؛ افزود: در جواب اين سئوال بايد گفته البته كه ملاك مشروعيت رهبري ذات باري تعالي است و اين امر به معناي نفي نقش مردم نيست.

وي با بيان اينكه نقش ذات باري تعالي تعيين حاكم است و نقش مردم شكل دادن حاكميت ديني است، افزود: مشروعيت الهي شأنيت امام است و مقبوليت اين شأنيت و فعليت با مردم است و بايد گفت حاكميت، بيش از هزار سال است كه براي شكل دادن حاكميت ديني در تلاش است.

نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه تعيين حاكم حاكميت ديني دو الزام دارد يكي اراده ذات باري تعالي و دوم تدبير ذات تعالي است كه مردم به حركت درآيند و زمينه حاكميت ديني را فراهم كنند، افزود: نقش مردم توليد قدرت است نه توليد ولايت و توليد ولايت تنها از ناحيه ذات باري تعالي است و رهبري و قانون شرط لازم و مردم شرط كافي براي شكل دادن به حكومت ديني هستند.

حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با بيان اينكه نصب الهي در همه رهبران الهي بايد رعايت شود، افزود: نصب پيامبران و امامان از ناحيه خداوند و در عصر فقاهت و غيبت نيز ولي فقيه جانشين امام زمان (عج)است.

وي اظهار داشت: تساوي در اختيارات رهبري فرازماني است و بين زمان پيامبر(ص)، ائمه معصوم(ع) و دوران غيبت فرقي وجود ندارد.

نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه تبعيت نيز بين تبعيت از رسول الله، ائمه معصومين و ولي فقيه و حكم رسول الله با ائمه معصومين و ولي فقيه تفاوتي وجود ندارد و همان اندازه كه حكم رسول الله معتبر است، به همان ميزان حكم امام صادق(ع) و بعد از آن ميرزاي شيرازي و ... داراي اعتبار است، افزود: اين تبعيت براي تمامي افراد يكسان است و فرقي ميان وزرا، رييس جمهوري و مردم از عوام و خواص وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمين سعيدي بيان كرد:‌ اينكه رهبر معظم انقلاب تأكيد مي فرمايند «صرفه جويي، استحكام دروني نظام، خريداري جنس داخلي و امثالهم» همه اينها الزام آور است؛ چرا كه اين اعتبار و ارزش را خداوند، پيامبر و امام زمان (عج) به امضا رسانده است.

وي با بيان اينكه حكومت و قدرت وسيله تحقق اراده ذات باري تعالي است، ‌اظهار داشت: رسالت رهبران الهي نيز فرازماني است تمامي رهبران موظف بوده اند نسخه شريعت را به مردم كما هو حق معرفي كنند و سپس عملياتي سازي كنند.

نماينده ولي فقيه در سپاه با تأكيد بر اينكه پاسداري از اسلام و انقلاب هزينه دارد و همه رهبران اين هزينه را پرداختند، گفت: صيانت نسخه شريعت نيز فرازماني است و انبيا، ائمه و در عصر غيبت فقهايي كه در جايگاه ولايت الهي قرار داشته اند؛ وظيفه و رسالتشان حفظ ارزشها و پاسداري از انقلاب بوده است؛ همانگونه كه نگراني رهبر معظم انقلاب از فتنه 88 و مقابله با آن بر اساس همين اصل فرازماني استوار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار