رئیس دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران:
متاسفانه معضل اساسی کشور ما و دنیا مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی است. این درحالی است که در کشورما باتوجه به آموزه های دینی، قوانین متعددی نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۱۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر علی سلاجقه ریاست دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران انتقادات وارده به خروج طرحی از دستورالعمل مجلس اظهار داشت:متاسفانه معضل اساسی کشور ما و دنیا مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی است. این درحالی است که  در کشورما باتوجه به آموزه های دینی، قوانین متعددی نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه، در این برهه  از زمان نیازمند" یک قانون جامع در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست کشور"هستیم تصریح کرد:قانونی حدود چندین سال پیش تحت عنوان قانون (منابع طبیعی و آبخیزداری)  در کشور مصوب شد که با تصویب آن تمامی قانون ‌‌های قبلی ملغی میشدند و این قانون میتوانست زیر ساخت های کشور  از جمله آب،خاک، گیاه و هوا را مدیریت کند.

سلاجقه در ادامه افزود: قانون نام برده در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در دولت قبل مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه  در همان دولت نیز از دستور کار خارج شد.

ریاست دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران  نظر خود را در خصوص قانون منابع طبیعی و آبخیز داری از دیدگاه یک  فرد دانشگاهی، اینگونه  بیان کرد: جامعیت این قانون برای یک کشور ضرورت است و یک نیاز روز است که باید انجام شود.

وی در پایان از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: خواسته ما از دولتمردان  و نمایندگان مجلس توجه ویژه به این مهم است تا این قانون در دستور کار مجلس قراربگیرد.
ارسال نظرات