خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۴۸۸۲۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی حدادعادل ظهر امروز در اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان جهان اسلام که در تالار شورای شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که امروز شما پزشکان جهان اسلام در ایران حضور دارید و امیدوارم این جلسات در مشهد ادامه یابد و در این زمان کوتاه دوست دارم در ارتباط  با فعالیت‌های ایران در طول 4 دهه گذشته صحبت کنم.

وی افزود: بسیاری از روشنفکران و کسانی که با آموزش جدید آشنا شدند، عقیده داشتند که کلید خوشبختی در دستان کشورهای غربی است و مردم و کشورهای اسلامی باید از غرب تقلید کنند و در ایران بعضی روشنفکران تصور می‌کنند که باید همه چیز را از غرب تقلید کنیم و خوشبختی ما در تقلید از غرب صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز روشنفکرانی که در کشورهای اسلامی تحصیلات عالی دارند دیگر مانند 100 سال پیش فکر نمی‌کنند و ما امروز نگاهی انتقادی به تمدن غرب داریم و این موضوع بسیار مهم است.

حداد عادل با بیان اینکه امروز مسلمانان جهان مایل به مدیریت اسلامی در کشورهای خود هستند، بیان کرد: این چیزی است که رهبر عالیقدر انقلاب نیز با عنوان موضوع سبک زندگی اسلامی از آن یاد می‌کنند.

وی یادآور شد: تلاش فزاینده‌ای در تمام کشورهای اسلامی دیده می‌شود تا فرهنگ اسلامی را به عنوان یک نرم‌افزار از جامعه ایرانی معرفی کنند و در این راستا این تغییر بسیار بزرگ تجربه خوبی برای سایر کشورهای اسلامی در قرن فعلی است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: سکولار همیشه به دنبال تبلیغ در کشورهای اسلامی بوده تا زندگی اجتماعی و دین را از هم جدا کرده و آنچه که در حال حاضر در جهان معاصر می‌بینیم این است که سکولار به دنبال تضعیف اسلام سیاسی و اجتماعی در بلاد اسلامی است.

حدادعادل اظهار کرد: آنچه که در خاورمیانه نظیر داعش به وجود آمده به این دلیل است تا تصویر اشتباهی از اسلام و کشورهای اسلامی به جهانیان ارائه دهند در حالی که اسلام معرفی شده توسط داعش و سایر جریان‌های افراطی و تندرو با اسلام ناب در تضاد است.

وی تاکید کرد: 37 سال از پیروزی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد که 300 هزار شهید و بیش از یک میلیون مجروح در طی این انقلاب و به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم به انقلاب اسلامی شده و البته از این نکته نباید غافل شد که پیروزی انقلاب اسلامی برای ما راهی طولانی بوده و پایان‌ناپذیر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر پایان‌ناپذیر انقلاب اسلامی نخستین وظیفه ما حمایت از ستون‌های بنیادی انقلاب و همچنین حمایت از ولایت فقیه به عنوان مفهوم اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است.

حدادعادل یادآور شد: وظیفه دیگر این بوده که نسل جدید را با هدف و ایده‌های انقلاب آشنا کنیم تا بتوانند از این انقلاب در آینده حمایت کنند.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی پزشکان جهان اسلام در مشهد اظهار کرد: این گردهمایی می‌تواند نقش مهمی را در زمینه اتحاد میان جامعه پزشکی مسلمانان فراهم کرده و تجربیات خود را در اختیار هم بگذارند اما شرط اصلی این بوده که به نتایج و دستاوردهای این گردهمایی جامه عمل پوشانده شود و جنبه عملیاتی پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها