پژو و رنو فرانسه زمانی که احساس کردند شرایط به نفعشان نیست، به تعهداتشان عمل نکردند.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۴۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به روانه شدن تیم های اقتصادی کشورهای خارجی به ایران برای انعقاد قراردادهای اقتصادی مختلف، اظهار داشت: همه می توانند به کشور ما بیایند و محورهای مورد نظر خود را بیان کنند اما این ما هستیم که انتخاب می کنیم با چه کشورهایی همکار می کنیم و در این انتخاب باید از روابط گذشته با این کشورها درس بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق بد همکاری های اقتصادی پژو و رنو فرانسه با ایران، گفت: این شرکت ها زمانی که احساس کردند شرایط به نفعشان نیست، به تعهداتشان عمل نکردند و ارتباط خود با ایران را قطع کردند.

وی تصریح کرد: ما نیز باید مثل خودشان با آن ها رفتار کنیم و از حضور آن ها در کشور ذوق زده نشویم. به نظر من نباید به شرکت های کشوری که بر دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران بارها اذعان داشته است در زمینه ها صنعتی یا حداقل در حوزه خودروسازی اعتماد کرد.

بیاتیان با تأکید بر لزوم هوشیاری مسؤولین بخش صنعت کشور در انعقاد قراردادهای اقتصادی با شرکت های خارجی، افزود: باید مراقب بود که تولید کنندگان داخلی و مخصوصا شرکت های دانش بنیان در این قراردادها ضربه نخورند و اولویت طرح ها و پروژه ها با تولیدات ملی باشد.

ارسال نظرات