استاد نمونه شیشه‌گری ایران انتقاد کرد

تعطیلی بیش از ۲۰۰ کارخانه تولیدی صنایع دستی

استاد نمونه شیشه‌گری ایران از تعطیلی بیش از ۲۰۰ کارخانه تولیدی صنایع دستی طی ۱۵ سال انتقاد کرد و گفت: اگر می‌خواهیم صنایع دستی رونق بگیرد باید صنایع دستی از سازمان میراث فرهنگی جدا شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۸۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، بختیاری در پاسخ به سوالی در زمینه برنامه‌های لازم برای صنایع دستی کشور با بیان اینکه در گذشته جایی را به عنوان متولی به نام سازمان صنایع دستی داشتیم اظهار داشت: این سازمان از صنعتگران هنرمند صنایع دستی حمایت می‌کرد؛ به طوری که کالاهای آنها را سفارش می‌داد، صادرکنندگان می‌خریدند و رونق صنایع دستی را در آن زمان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه 28 فروشگاه در تهران داشتیم که کالاهای صنایع دستی را به نمایش می‌گذاشتند تصریح کرد: در حال حاضر این فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی تعطیل شده‌‌اند و حال سوال اینجاست که متولی فروش صنایع دستی چه کسی است؟ آیا کسی که می‌خواهد سفارشی داشته باشد باید به تک‌تک کارگاه‌ها سر بزند یا باید فروشگاه داشته باشیم.

این استاد نمونه شیشه‌گری ادامه داد: باید همانطور که دولت قبلی سازمان میراث فرهنگی را متلاشی کرد، سازمان میراث فرهنگی باید دوباره احیا شود و سازمان صنایع دستی که یک سازمان تجاری است و 350 رشته زیرمجموعه آن بود و از طرف دیگر ارتباط بسیار ضعیفی با میراث فرهنگی دارد از آن جدا شود و به عنوان یک سازمان مستقل فعالیت کند.

بختیاری با بیان اینکه صنایع دستی، هنر و فرهنگی ایران است ادامه داد: اگر می‌خواهیم صنایع دستی رونق بگیرد باید سازمان صنایع دستی احیا شود، صنایع دستی کارخانه سیمان نیست که شما آنقدر مشکلات این سازمان را زیاد و جنس چینی وارد کردید؛ در حالی که در مقابل در داخل کشور کارهای مشابه خوبی تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال 77، 256 کارخانه سنتی تولیدی در صنایع دستی داشتیم، اما الان زیر 40 کارخانه داریم و متأسفانه همه تعطیل شدند؛‌ این فاجعه است و با توجه به اینکه قرار است تولید رونق بگیرد این کارخانه‌ها باید احیا شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار