خبرهای داغ:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین:

پدافند غیرعامل آسان ترین و کم هزینه ترین نوع دفاع می باشد

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار داشت: پدافند غیرعامل آسان ترین و کم هزینه ترین نوع دفاع می باشد.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۹۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل به همت معاونت عملیات سپاه ناحیه امام حسن (ع) با حضور مربیان و سرگروهای صالحین در حسینیه ناحیه امام حسن (ع) برگزار گردید.

 محمد افشار مدیر کل پدافند غیرعامل با اشاره به این که پدافند غیرعامل آسان ترین و کم هزینه ترین نوع دفاع می باشد،افزود: درپدافند غیرعامل به دنبال حفظ زیرساخت‌های حیاتی هستند چرا که دشمن در تهدیدات مردم محور به دنبال تضعیف و فلج کردن دولت و فشار به مردم می باشد.

مدیر کل  پدافند غیرعامل استان افزود: امروزه جنگ های در منطقه مانند جنگ عربستان علیه مردم یمن و جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان با تمرکز بر انهدام مراکز ثقل و مراکز حیاتی مانند بیمارستانها،نیروگاه های انرژی،فرودگاه ها جهت فشار بر مردم و  با هدف غیر ممکن کردن کنترل مردم، انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از کارکردهای مهم پدافند غیرعامل تداوم کارکردهای دستگاه‌های خدمت رسان در شرایط بحرانی می باشد.

افشار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه های زیستی،شیمیایی،هسته ای،سایبری،کالبدی افزود: درحوزه تهدیدات سایبری،تهدیدات شبکه‌های اجتماعی و یا تهدیدات هوشمند قصد هدایت نارضایتی ها به سمت شورش و اخلال ، هدایت رسانه ای مردم،عملیات روانی علیه مردم را دارد.

افشار با بیان این که ماهیت جمهوری اسلامی مبنی بر مقابله با استکبار،پیشرفت در حوزه های علم و فناوری و تبدیل به الگو برای کشورهای منطقه سبب شده حجم گسترده ای از تهدیدات کشور را در حوزه‌های امنیتی،سایبری،اقتصادی،فرهنگی و علم و فناوری شاهد باشیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری افزود: اصولا فناوری دارای دو بعد فرصت و تهدید می باشد و هدف از برگزاری این همایش آسیب شناسی و بررسی راهکارهای مقابله با این تهدیدات می باشد.

وی اظهار داشت: در فضای سایبر دو هدف عمده جاسوسی و کسب اطلاعات و تخریب و خرابکاری مورد نظر است

افشارافزود: جاسوسی وکسب اطلاعات در دو محور عمومی و کسب اطلاعات طبقه بندی شده قرار دارد و در تخریب و خرابکاری معمولا کشورها و یا گروه های مرتبط با کشورها را درگیر خواهد کرد که همان جنگ سایبری است.

وی ادامه داد:حمله ویروس استاکس نت به زیرساخت های هسته ای نمونه ای از جنگ سایبری در سال های اخیر بوده است.

مدیر کل پدافند غیرعامل در مورد اهداف پنج گانه پدافند در پایان یاد آور شد: از اهداف پنج گانه پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی،کاهش آسیب پذیری،ارتقاء پایداری ملی،تسهیل مدیریت بحران و  استمرار خدمات ضروری می باشد که نتیجه همه این اهداف بنا به فرموده مقام معظم رهبری همان مصونیت سازی در کشور است

 

 

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها