مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: غلات قزاقستان بدون محدودیت به ایران صادر و شرایط حضور سرمایه گذاران ایرانی در بخش غلات و صنایع کشاورزی قزاقستان فراهم می شود
کد خبر: ۸۵۴۸۸۹۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی، رمضانعلی ملک با اشاره به اینکه کشور قزاقستان دومین کشور ثروتمند کشورهای مستقل مشترک المنافع است افزود: این کشور با توجه به درآمد سرانه بالایی که دارد از پتانسیل لازم در حوزه های مختلف من جمله بخش غلات و صنایع وابسته برخوردار است.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان های مازندران و منگستائو، مقامات عالی رتبه قزاقستان توجه ویژه ای به حوزه غلات و صنایع وابسته داشتند به طوری که در افتتاحیه نمایشگاه مذکور، بیشترین توقف بازدید کنندگان عالی رتبه قزاقستانی در بین 21 غرفه استان مازندران،  مقابل غرفه مشترک شرکت غله و انجمن صنفی کارخانجات آرد استان مازندران رقم خورد.

ملک افزود: در مذاکرات رسمی مقامات عالی رتبه در استان ، استاندار منگستائو تصریح کرد؛ غلات قزاقستان بدون هیچ محدودیتی به ایران صادر خواهد شد و همچنین فضا را برای حضور سرمایه گذاران ایرانی در بخش غلات و صنایع کشاورزی در استان منگستائو فراهم خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت غله منطقه2 اظهار داشت: با توجه به این که قزاقستان یکی از تولید کنندگان بزرگ گندم در منطقه است، استاندار مازندران نگاه ویژه‌ای به این محصول استراتژیک دارد. بنابراین از همتای قزاقی خود دعوت کرد تا ضمن حضور در ایران ، مذاکرات در این بخش به صورت تخصصی انجام گیرد.

رمضانعلی ملک، بهره گیری حداکثری ازظرفیت های دو بندر استراتژیک امیرآباد و آکتائو، همکاری جهت افزایش ظرفیت تولید آرد استان مازندران، کشت محصولات کشاورزی با همکاری دو کشور، صدور گندم قزاقستان به استان مازندران بدون محدودیت کمـّی، دعوت از سرمایه گذاران صنعت گندم و آرد  ایرانی جهت تکمیل زیرساخت ها و احداث کارخانجات آرد در بندر و منطقه آزاد آکتائو را از مهمترین نتایج مذاکرات با هیات همتای قزاقی برشمرد.

ارسال نظرات