نماینده ولی فقیه در سپاه تهران:

انقلاب یمن ان شا الله زمینه‌ ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) است

حجت الاسلام گواهی در صبحگاه رزمایش الی بیت‌المقدس محور عملیاتی شهید سلیمانی گفت: انقلاب یمن یکی از انقلاب‌هایی است که زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) را فراهم خواهد ساخت.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۹۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از خبرگزاری بسیج پرس از ناحیه امام خمینی (ره)؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین گواهی نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با حضور در مراسم صبحگاه محور عملیاتی لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) از گردان ‏های حاضر سان دید.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ایام فرارسیدن ماه رجب و میلاد حضرت علی (ع) به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب و بسیجیان حاضر در رزمایش، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرماندهان ارتش گفت: تقویت معنویت و حضور در مجالس معنوی و ارتباط با خدا جزء تکالیف نیروهای مسلح است. اگر از معنویت فاصله بگیریم دیگر امکانات سلاح‌ها نیز یاری‌مان نمی‌کنند. همانند عربستان که تمامی امکانات را در دست دارد ولی در مقابل مردمی که هیچ امکاناتی ندارند سر فرود آوردند و توان گفتن باختن را ندارند. سپاه و بسیج که شجره طیبه است باید به غیر خدا به هیچ‌چیز دیگر اتکا نداشته باشد، اگر در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ایستادگی کردند به خاطر همین معنویت و ارتباط و توسل به خدا و ائمه (ع) بوده است.

گواهی با اشاره به بعد دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینهٔبالا بردن آمادگی دفاعی تاکید کرد: باید هر یک از افراد نظامی توانایی مقابله با متجاوزان بیگانه را در هر نقطه از کشور داشته باشند، که این در میان شما بسیجیان غیور وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه درباره تحولات اخیر یمن خاطر نشان کرد: یمن دارای قدمت تاریخی است که بعد از فتح مکه، پیامبر اسلام (ص) ولید را برای اسلام آوردن مردم یمن به آنجا فرستاد که بعد از مدتی موفق نشد، بعد از آن پیامبر (ص) برای امام علی (ع) نوشت که مردم یمن مستعد اسلام آوردن هستند و این‌ها اولین مردمی هستند که بعد از فتح مکه اسلام آوردند و وقتی خبر اسلام آوردن آن‌ها به پیامبر رسید نکات قابل‌توجه ای را درشان مردم یمن گفتند که در اینجا فرصت گفتن آن‌ها نیست. همچنین در آن زمان پادشاهی در یمن بود که بعد از اسلام آوردن باغی را به پیامبر هدیه کردند که در حال حاضر مسجد جامع صنعا است و به نام مولای متقیان حضرت علی (ع) نام دارد و بعد از مسجدالحرام بزرگ‌ترین مسجد جهان اسلام است.

وی در ادامه گفت: 45 درصد مردم یمن از برادران سنی شافعی هستند، 45 درصد شیعه زیدی، پنج درصد شیعه اثناعشری و پنج درصد دیگر هم حنفی و دیگر مذاهب هستند. سال گذشته با توجه به درگیری‌های یمن در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) مردم یمن اجتماع 300 هزار نفری برای ایشان برگزار کردند و همچنین بیشترین جشن و اجتماع برای عید غدیر خم در یمن برگزار می‌شود. بیش از 30 نفر از شهدای واقعه کربلا از اهالی یمن بودند و بزرگانی همچون مالک اشتر، عمار یاسر، اویس قرنی و در حال حاضر سید بزرگوار و سرباز فداکار ولی امر مسلمین جهان سید حسن نصرالله یمنی الاصل هستند.

حجت الاسلام گواهی تصریح کرد: انقلاب یمن یکی از انقلاب‌هایی است که زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) را فراهم خواهد ساخت. اما چه شده است که عربستانی‌ها به یمن طمع ورزیده‌اند و به آن حمله کردند؟ این حمله به خاطر این است که سعودی‌ها از عشق مردم یمن به ائمه اطهار (ع) بیمناک هستند و هراسان که دست به این اقدام زدند، البته این کار را به‌دفعات انجام‌شده است، اما به دلیل اینکه خواستگاه و جایگاه معنوی مردم یمن حضرت علی (ع) است تسلیم نخواهند شد. بعد از رحلت پیامبر و خانه‌نشین شدن علی (ع)، اولین مردمی که با امیرمومنان علی (ع) بیعت کردند مردم یمن بودند و حتی در جنگ صفین حدود 25 هزار شهید در رکاب امیر المومنین تقدیم اسلام کردند. سعودی‌ها از این سابقه تاریخی یمن احساس خطر می‌کنند و می گویند یمن باید از بین برود. در سالیان گذشته به خاطر یک ضیافت شام که شاه عربستان به یمن رفته بود پادشاه یمن به دلیل حضور شاه سعودی در این مراسم سه استان یمن را تقدیم سعودی‌ها می‌کند و امروز هم دو، سه استان در تصرف سعودی‌ها هست و هر جور که دوست دارند از زمین هوا با یمنی‌ها برخورد می‌کنند و امروز دنبال این می‌گردند که آن سید یمانی کجاست که می‌خواهد زمینه ظهور را فراهم کند. در اخبار رسمی داریم که در صنعا و جاهای دیگر می‌گردند که آن سید یمانی را پیدا کنند و آن را ترور کنند‌. با این افسانه‌هایی که درست کردند نمی‌توانند مردم آزاد و ایستاده جهان را از پا دربیاورند.

وی افزود: آمریکا برای اینکه سرپا بایستد یک زمانی صدام را علیه ما شوراند، یک زمانی دیگر در افغانستان و مصر جنگ داخلی به پا کرد و حالا به‌وسیله سعودی‌ها که یکسری جاهلان هستند که در ظاهر اسلام دارند و نماز می‌خوانند ولی در باطن بویی از اسلام نبرده‌اند بر یمنی‌ها دارند تجاوز می‌کنند. اما شاه عربستان بداند همان‌طور که صدام از دست آمریکا در فاضلاب‌ها پنهان می‌شد، آن‌هم یک روزی باید درجایی که حیوانات برای زندگی انتخاب نمی‌کنند برای فرار از دست آمریکا پنهان شود. رئیس‌جمهور سابق مصر، حسنی نامبارک چندی قبل گفت 50 سال به آمریکا خدمت کردم ولی آن‌ها به من خیانت کردند.اما می‌بینید جمهوری اسلامی ایران، رئیس‌جمهور سوریه را از اعماق آتش نجات داد و بر سر جای خود نشاند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول (ص) در خاتمه اذعان داشت: یک روزی بر شام بنی‌امیه حکومت می‌کرد، یک روزی هم بر بغداد بنی‌عباس حکومت می‌کرد اما امروز بزرگان بی‌غیرت دنیا این‌گونه مطرح می‌کنند که ما باید دنیا را از دست ایران نجات دهیم. امروز در عراق حکومت به دست شیعیان و ایرانیان است و در سوریه به دست ایرانیان است، اما ما می گوییم در هیچ کشوری نیاز به مداخله نداریم و در یمن نیز مداخله نکردیم. مردم یمن، بحرین، سوریه و عراق خود بهتر کشورشان را اداره می‌کنند و ما این اقتدار را به برکت تیزبینی و درایت رهبر معظم انقلاب به دست آوردیم و امیدواریم شاهد تحولات بیشتر باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار