خبرهای داغ:
کارخانه‌ای:

آژانس در برابر درز اطلاعات محرمانه پاسخگو باشد

شیوه آژانس از ابتدا همینگونه بوده است و آژانس هیچگاه امانتدار نبوده است، آژانس در این برهه به عنوان یک عامل برای آمریکا عمل می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۸۹۳۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رسا، ابراهیم کارخانه‌ای، با اشاره به توافق امضا شده توسط آقای دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و آمانو دبیر کل آژانس انرژی اتمی، اظهار کرد: این متن به صورت کاملا محرمانه بوده است ولی ظاهرا دیگران نیز از این توافق‌نامه اطلاع پیدا کرده‌اند.


وی با بیان این که جان کری در پاسخ اعضا کنگره اعلام کرده است که این متن نیز در اختیار کنگره آمریکا قرار خواهد گرفت، افزود: شیوه آژانس از ابتدا همین گونه بوده و آژانس هیچگاه امانتدار نبوده است، آژانس در این برهه به عنوان یک عامل برای آمریکا عمل می‌کند.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها اعلام کرده‌اند که نباید توافق به راستی‌آزمایی ما برای آژانس موکول شود، متاسفانه متن محرمانه‌ای که به صورت امانت در اختیار آژانس بوده امروز در دست دیگران است و این نمونه بارزی از تیزهوشیاری و دشمن‌شناسی مقام معظم رهبری است.


وی ادامه داد: وقتی متنی منتشر شده و دشمنان ما آن را دراختیار گرفته‌اند، ایجاب می‌کند که ملت ایران هم در جریان آن متن قرار بگیرند و خوب است که سازمان انرژی اتمی ایران در این باره شفاف‌سازی کند و آژانس نیز در ارتباط با درز اطلاعات پاسخگو باشد.


لازم به ذکر است سخنگوی کاخ سفید طی یک نشست خبری اعلام کرد ایران و آژانس یک توافق محرمانه انجام داده‌اند و براساس آن ایران باید اطلاعات و دسترسی‌های لازم درباره ابعاد احتمالی نظامی را به بازرسان آژانس بین‌الملل انرژی اتمی ارائه دهد، ارنست تاکید کرد اجرای تعهدات آمریکا منوط و مشروط به تکمیل دسترسی‌ها و گزارشات درباره PMD است. او البته در لابه‌لای اظهارات خود این را هم گفت که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل می‌توانند در جریان اطلاعات مربوط به این دسترسی‌ها درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران قرار گیرند!


این اظهارات ارنست در واقع رمزگشایی از همان اظهارات آمانو پس از سفر به ایران بود، او 2 روز پس از دیدار با حسن روحانی در تهران، گفت آژانس تا پایان سال جاری میلادی گزارشی درباره PMD منتشر خواهد کرد. او همچنین گفت از نظر آمریکایی‌ها تخفیف در تحریم‌ها مشروط به حل و فصل شدن ماجرای PMD است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها