خبرهای داغ:
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی 10 خط اساسی توطئه دشمن در مسیر «برجام» را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۹۳۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از افزایش نارضایتی عمومی از طریق فشار اقتصادی، توقف و از بین بردن صنعت هسته‌ای کشور و  کند شدن حرکت علمی و پیشرفت کشور به‌عنوان بخشی از اهداف دشمن در پرونده هسته‌ای ایران نام برد و گفت: شکست هیمنه و عظمت جمهوری اسلامی ایران، تضعیف توان دفاعی کشور، جلوگیری از شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، تضعیف قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و تحول و تغییر نظام اسلامی ایران سایر اهداف دشمن را در پیگیری موضوع هسته‌ای کشورمان تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سخنان مقامات آمریکایی و به ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در چند روزه اخیر مبنی براینکه آنچه را که در طی 36 سال گذشته به دنبال آن بوده‌ایم اکنون به آن دست یافته‌ایم و یا اینکه از طریق برجام راهی بهتر برای براندازی جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است و دیگر موارد، مبین راهی است که دشمن از طریق برنامه جامع مشترک درصدد ساماندهی آنها علیه نظام اسلامی است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌وگو 10 مورد از خطوط اساسی توطئه دشمن در مسیر «برجام» را این گونه برشمرد:

1- بازطراحی خط جدید توطئه علیه نظام اسلامی با اهرم شورای امنیت از مسیر برنامه جامع اقدام مشترک

2- فراهم نمودن بستر قانونی توطئه از درون و فشار از بیرون بر پایه محورهای پیش‌بینی شده در برجام.

3- ورود تمام قد شورای امنیت از حاشیه به متن.

4- همسویی چهار اهرم مهم نظارتی: آژانس، کمیسیون مشترک، کارگروه خرید و شورای امنیت به عنوان عوامل هماهنگ‌کننده بیرونی و درونی اعمال توطئه علیه نظام اسلامی.

5- گسترش راه‌های ارجاع اقدامات مرتبط با موضوع هسته‌ای به شورای امنیت از طرق: شورای حکام آژانس، شخص مدیرکل، شکایت هر یک از اعضا، کمیسیون مشترک و کارگروه خرید که سابقا محدود به شورای حکام آژانس بود.

6- فراهم نمودن امکان هماهنگی و همسویی کامل بین عوامل نظارتی و توطئه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران در تمام تصمیم‌گیری‌ها.

7- اعمال نظارت‌های به روز شده تسلیحاتی و موشکی جهت مهار و کنترل قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران.

8- اعمال خط پنهان مدیریت‌شده برای ورود به اماکن نظامی و امنیتی و حساس جمهوری اسلامی ایران.

9- نظارت دقیق بر خرید و به کارگیری کلیه اقلام با کاربرد دوگانه براساس لیست (NSG)  به‌روز شده شورای امنیت که منجر به گشودن جبهه‌ای جدید علیه پیشرفت و اعمال توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

10- اقدام عجیب برگشت‌پذیری خود به خودی تحریم‌ها در صورت ارجاع شکواییه جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت و مسکوت ماندن آن به مدت 30 روز در آن شورا که حتی مانع از دادخواهی جمهوری اسلامی ایران در محکمه‌ای می‌شود که طرف‌های دعوا خود در مسند قضاوت نشستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها