اصلانی در گفت و گو با بسیج مطرح کرد:

تجمل گرایی آفت اصلی سبک زندگی اسلامی

معیارهای سبک زندگی اسلامی باید تعیین و در تمام رسانه ها و در بین مردم و مسوولین نشان داده شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۹۶۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

مینو اصلانی مسوول بسیج جامعه زنان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: ما هنوز خیلی با سبک زندگی اسلامی فاصله داریم.

اصلانی گفت: باید تلاش کرد تا معیار هایی برای سبک زندگی اسلامی تعیین کنیم و این مسئله خود را در تمام رسانه ها و در بین مردم و مسوولین نشان دهد.

وی افزود: طبیعتا بحث تجملاتی شدن یکی از آفت های سبک زندگی اسلامی ایرانی است که باعث مصرف گرایی و دور شدن از تولید و شکوفایی اقتصادی می شود.

مسوول بسیج جامعه زنان تصریح کرد: هرچقدر شکوفایی اقتصادی داشته باشیم می توانیم در دنیا حرف اول را بزنیم و دوری از تجملات و تشریفا ت باعث می شود هم زندگی راحت تر شود و هم مودت و محبت و رفت و آمد بین مردم بیشتر شود.

اصلانی تأکید کرد: امروزتشریفات باعث شده که مردم از هم دور شوند و به خاطر سفره های تشریفاتی کمتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند چرا که هرکس ممکن است تنها یک بار در سال بتواند چنین مهیمانی برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته سفره ها ساده و دل ها به هم نزدیک بود خاطرنشان کرد: یکی از آفت های اساسی زندگی تجملاتی و اشرافی، دور شدن از سرمایه گذاری برای تولید داخلی است که نتیجه آن رفاه زدگی، مصرف گرایی و دور شدن از یکدیگر و کم شدن ارتباط بین اقوام خواه بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار