مسئول اجرایی رزمایش مدافعان حرم شهرستان البرز
مسئول اجرایی رزمایش مدافعان حرم شهرستان البرز گفت: رزمایش مدافعان حرم دارای جنبه‌های مختلف اجتماعی است.
کد خبر: ۸۵۴۸۹۷۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش از سپاه صاحب الامر (عج) استان  قزوین، مصطفی علی‌نیا در حاشیه برگزار رزمایش مدافعان حرم شهرستان البرز که ظهر امروز در منطقه هفت شهر محمدیه انجام شد با اشاره به محل قرارگیری این رزمایش در سال جاری اظهار کرد: به دلیل حضور در میان مردم و انجام اقدامات و فعالیت‌های رزمی و دفاعی در برابر اقشار مختلف لازم است رزمایش از کیفیت و سطح بالاتری برخوردار باشد.
 
وی بیان کرد: رزمایش مدافعان حرم شهرستان البرز دارای جنبه‌های مختلفی است که علاوه بر ایجاد جذابیت برای عموم مردم می‌تواند به نحو مطلوبی زمینه ارتقای آمادگی نیروهای بسیجی و فعال در گردان‌های الی بیت‌المقدس و امام حسین (ع) را فراهم کند.
 
مسئول اجرایی رزمایش مدافعان حرم شهرستان البرز عنوان کرد: تلاش می‌شود با ارائه فعالیت‌های برجسته و منظم رزمی و دفاعی از سوی نیروهای بسیجی و گردان‌های حضور یافته در برنامه رزمایش مدافعان حرم علاوه بر آگاهی مردم از توان اجرایی نیروهای بسیجی، کشورهای استکبارگر نیز از علاقه جوانان برای دفاع از وطن خود مانند گذشته مطلع شوند.
 
علی‌نیا ادامه داد: توان رزمی نیروهای بسیجی حضور یافته در رزمایش مدافعان حرم در قالب سه گردان طراحی شده که مأموریت‌های دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و مقابله با اغتشاش را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.
 
این مسئول تصریح کرد: توجه به جنبه‌های مختلف توانایی نیروهای بسیجی برای حضور و ایفای نقش در رزمایش که با عموم مشکلات جامعه در زمان بحران ارتباط دارد بیانگر سطح مطلوب نیروهای جوان و بسیجی جامعه است.
 
مسئول اجرایی رزمایش مدافعان حرم شهرستان البرز اضافه کرد: با ارتقای توان نیروهای بسیجی و دریافت آموزش‌های لازم از سوی مسئولان برگزاری رزمایش این اطمینان خاطر برای مردم ایجاد می‌شود که یک نیروی مردمی در کنار سایر افراد توانمند در فعالیت‌های نظامی و انتظامی حضور دارند تا برای آرامش و در راستای منافع عموم مردم اقدامات لازم را انجام دهند.
 
علی‌نیا با اشاره به ویژگی‌های مختلف اجرایی رزمایش مدافعان حرم اظهار داشت: پدافند غیرعامل، حمله هوایی و سایر اموری که در یک جنگ یا بحران اجتماعی امکان بروز و ظهور دارد را به نمایش گذاشته می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: صبح روز نخست رزمایش مدافعان حرم، آموزش‌هایی در زمینه عقیدتی، سیاسی، بصیرتی، یادآوری آموزش‌های نظامی و سایر نکات مورد نیاز برای حضور در رزمایش به نیروهای بسیجی ارائه می‌شود.
 
مسئول اجرایی رزمایش مدافعان حرم شهرستان البرز یادآور شد: بعد از ظهر امروز بسیجیان گردان‌های الی بیت‌المقدس و امام حسین (ع) تمرین خود را انجام می‌دهند؛ به این معنی که با حضور در منطقه عمومی عملیات و برگزاری رزمایش به صورت خشک و تئوری آموزش‌های فرا گرفته را اجرا می‌کنند.
 
علی‌نیا مطرح کرد: فردا با حضور مسئولان و عموم مردم شهرستان البرز و برخی مسئولان استان قزوین فعالیت اجرایی عملیات مدافعان حرم آغاز می‌شود و توانایی نیروهای بسیجی در زمینه‌های مختلف سنجیده می‌شود.
 
مسئول اجرایی رزمایش مدافعان حرم شهرستان البرز ابراز کرد: دشمن فرضی نیز در مراحل گوناگون اجرای رزمایش در نظر گرفته شده که در زمان مورد نظر و پیش‌بینی شده ایفای نقش می‌کنند.
 
وی افزود: برگزاری رزمایش مدافعان حرم در شهرستان البرز می‌تواند علاوه بر ارتقای توان رزمی و دفاعی نیروهای بسیجی آن‌ها را برای مقابله با تهاجم فرهنگی و فعالیت‌هایی که نیاز به افزایش بصیرت دارد آماده کند.
 
این مسئول با اشاره به اهمیت حضور خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم در حاشیه رزمایش و بازدید از مراحل مختلف آن اظهار کرد: رزمایش مدافعان حرم دارای جنبه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی نیز بوده که می‌تواند مورد توجه و جلب نظر مردم قرار گیرد.
ارسال نظرات