خبرهای داغ:
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تأکید کرد
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بر لزوم نگاه تلفیقی و سیستمی به آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۹۰۱۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در مراسم امضای تفاهمنامه میان سازمان بهزیستی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: ما اعتقاد داریم موضوع آسیب‌های اجتماعی نیاز به نگاه سیستمی و تلفیقی دارد.

وی ادامه داد: اعتیاد و طلاق یک رخداد نیست بلکه فرآیند است و برای ورود مؤثر به این دو معضل باید به عوامل مسبب و پیشگیرانه آن توجه کنیم. این دو معضل باید در سطح فرد، خانواده و اجتماع نزدیک بررسی شوند که نیاز به کار غیربخشی دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ما در کشور 180 مرکز مداخله در بحران و 193 مرکز مداخله برای کاهش طلاق داریم اما معتقدیم این فعالیت‌ها باید گسترش یافته و به جنبه‌های پیشگیرانه در آن توجه بیشتری شود.

مسعودی فرید گفت: بسیاری از کشورها بر نقش والدگری والدین در صورت طلاق توجه دارند چرا که نقش والدین نسبت به فرزندان بعد از طلاق نباید کم رنگ شود ضمن اینکه بدانند بعد از طلاق چطور باید با کودکان خود رفتار کنند.

همچنین در ادامه این مراسم مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی نیز گفت: ما در کشور با بار بزرگی از آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم و در حال حاضر به دلیل ازدیاد طلاق این موضوع به یک مشکل اجتماعی تبدیل شده و به مداخلات پیشگیرانه نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما در این موضوعات به همکاری بین بخشی نیاز داریم و قوه قضاییه نیز از نهادهایی است که در این زمینه صاحب نظر بوده و گلوگاه بسیاری از مسائل است چرا که وقتی آسیب‌ها به جرم تبدیل می‌شوند در حوزه قوه قضاییه قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی افزود: اگر می‌گوییم طلاق معضل اجتماعی است، باید به سیستم اجتماعی هم به آن نگاه کنیم و در این زمینه شیوه‌های فرزندپروری و مهارت زندگی بسیار خود را نشان می‌دهد. اگر نهایتاً چاره‌ای جز طلاق نبود باید تلاش کنیم که کمترین آسیب متوجه زوجین و فرزندان شوند.

رضازاده در پایان گفت: ما با همکاری قوه قضاییه فعالیت‌های خوبی انجام دادیم و امیدواریم با ارتقای سطح همکاری شاهد توفیقات بیشتری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها