قائم مقام مدیرکل صدا وسیمای استان یزد گفت: امروزه در دنياي ارتباطات، مردم با رسانه زندگي مي كنند و آن را عضوجديدی از خانواده خود می دانند،به اين ترتيب نه فقط ازدواج بلكه بسياري از موضوعات ديگر را مي توان متأثر از برخورد رسانه ها دانست.
کد خبر: ۸۵۴۹۰۳۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

خبرگزاری بسیج، قائم مقام مدیرکل صدا وسیمای استان یزد نقش رسانه ها و به ویژه رسانه ملی در ترویج فرهنگ ازدواج و ازدیاد نسل  را نقشی ویژه برشمرد و گفت: در حاضر حاضریعنی دنياي ارتباطات، مردم با رسانه زندگي مي كنند و آن را عضوجديدی از خانواده خود می دانند. به اين ترتيب نه فقط ازدواج بلكه بسياري از موضوعات ديگر را مي توان متأثر از برخورد رسانه ها دانست .

حجت الاسلام صداقت کشفی، رسانه را يكي از ابزارهای مؤثر در گسترش مقوله های فرهنگي بیان کرد و گفت: متأسفانه گاهي آنقدر به اين ابزار دامن مي زنيم كه نعوذبالله اراده و هدايت الهي را فراموش مي كنيم . نباید تمام موفقيت ها یا شكستها را به رسانه نسبت داد چرا که رسانه نیز جزيي مؤثر در يك مجموعه بزرگ است كه مي تواند در مسير هدايت الهي ايفاي نقش کند و در كنار آن عوامل بسيار ديگري نيز حائز اهميتند .

حجت الاسلام کشفی اضافه کرد: مكمل رسانه ، مخاطب است، آن هم مخاطبي كه در مواجهه با جريانات مختلف زندگي ، افراد گوناگون ، تجربه هاي متنوع و رسانه هاي تأثير گذار قرار دارد.

وی ادامه داد: درست است که رسانه تاثیر زیادی در فرهنگ سازی و به ویژه ترغیب جوانان  به ازدواج و ازدياد نسل دارد اما نبايد تأثير كلام بزرگان ، ريش سفيدان ، معتمدين ، معلمين و اساتيد ، نوع تربيت خانوادگي ، برخوردهاي چهره به چهره و ... را ناديده گرفت.

قائم مقام مدیرکل صدا وسیمای استان اظهار نظرهای برخی افراد ناآگاه درخصوص افسردگی جوانان وپافشاری براین ادعا گفت: سياست كلي رسانه مبتني بر روشهاي صحيح زندگي بوده و طبيعتاً آموزه هاي قرآني و روايي دین مبین اسلام با افسردگي نسبتي ندارد.

کشفی رويكرد رسانه را توجه به اميد و نشاط شايسته و سازنده عنوان کرد و افزود:  قطعاً جنس رسانه ملي و فعاليت هاي آن با افسردگي سنخيتي ندارد و تلاش می شود نشاط به عنوان يك روحيه ديندارانه و مورد تأكيد آئين متعالي اسلام مد نظر قرار گيرد بنابراین سعی شده در برنامه هاي كودك ، صبحگاهي ، شبانگاهي و به طور ويژه برنامه هاي خاص در مقاطعي از زمان، مثل سالگرد جشن افتتاح شبكه استاني صداوسيماي يزد رويكرد نشاط آور داشته باشد واین قبیل فعالیت ها در آینده ضریب افزایشی خواهد داشت.

 

وی در پایان با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب دردمیدن روح نشاط و شادابی درکالبد جامعه و پرهیزجدی  از بیان سخنان مایوس کننده اظهار داشت : فرمايشات رهبر معظم انقلاب و رهنمودهاي ايشان از دو منظرتعيين سياست كلي و خط مشي لازم در مسيري متعالی وهشدار در خصوص خطرات فردي و اجتماعي بي توجهي به لزوم ازدياد نسل حائز اهميت است . به هر حال تأكيد معظم له نشان از اهميت و حساسيت موضوع داشته و باید در حد توان براي فرهنگ سازي در این زمینه تلاش كرد.

یزدامروز

ارسال نظرات