مسئول ستاد راهیان نور مازندران از پیگیری ستاد راهیان نور سپاه کربلا برای برگزاری اردوهای راهیان نور جنگلهای شمال خبرداد.
کد خبر: ۸۵۴۹۰۷۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲

 



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ جواد بخشی صبح امروز در نشست خبری راهیان‌نور غرب کشور، اعزام راهیان نور را حرکت تاثیرگذار فرهنگی دانست و اظهار کرد: راهیان نور مرکز تبادل اطلاعات فرهنگی نیروهای ارزشی کشور است.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران گفت: 10 هزار دانش‌آموز، 200 دانشجو و 3500 نفر از بسیج محلات به راهیان نور غرب کشور اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ هر کشور هویت آن کشور است، افزود: حضرت امام خمینی (ره) معمار انقلاب با استفاده از نیروهای جوان توانست انقلابی به راه اندازد و صدای اسلام ناب را جهانی کند، باید از این ظرفیت استفاده کرد و فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان انتقال داد.

 

دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران با تشریح عملیات اعزام راهیان نور غرب کشور، بیان کرد: اعزام راهیان نور غرب کشور از 5 مرداد آغاز و تا 16 شهریور ادامه می‌یابد.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا مازندران ادامه داد: 10 هزار دانش‌آموز، 200 دانشجو و 3500 نفر از بسیج محلات به راهیان نور غرب کشور اعزام می‌شوند.

 

سرهنگ پاسدار بخشی با اعلام اینکه این اردوی فرهنگی 4 روز به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی متعددی برای زائران درنظر گرفته شد، از جمله زیارت مرقد حضرت امام (ره) و بازدید از  پارک موزه دفاع مقدس همدان.

 

وی با اشاره به برگزاری ستاد استانی راهیان نور با حضور استاندار در ماه جاری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سیاست‌های کلان به‌دنبال مردمی کردن این اعزام‌ها است، قطعاً هماهنگی بین نهادها و سازمان‌ها توان و کیفیت اعزام را افزایش می‌دهد.

 سرهنگ بخشی  با یادآوری اینکه  اردوگاه شهید بروجردی در کردستان پذیرای زائران و میهمانان  مازندرانی راهیان نور به غرب کشور(کردستان) است گفت:  پنجم شهریور ماه جاری با حضور بیشمار زائران راهیان نور غرب کشور در سنندج قراراست  یادواره شهدای غرب با محوریت شهید ابو عمار(سردار تحصیل کرده مازنی   و فرمانده سپاه مریوان حاج  حبیب الله افتخاریان) برگزار شود.

وی بیان کرد: با توجه به  اینکه اردوی راهیان نور غرب کشور دو الی سه  سالی برگزار می شود اظهار کرد:  از انجائیکه راهیان نور غرب در طی مدت مذکور در مناطق کرمانشاه بود در تابستان 94 اولین اعزام راهیان نور به کردستان محقق گردید و این سرزمین  هم با پذیرا شدن فرزندان، مادران، همسران ، دوستان و علاقمندان به رزمندگان و شهدای دفاع مقدس  یاد مناطق کردستان و حماسه آفرینی های همراه با مخاطرات ویژه اش را تداعی خواهد کرد.

 

دبیر ستاد راهیان نور غرب سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه یادوراه شهدای مازندرانی در غرب کشور به زودی برگزار می‌شود، اضافه کرد: استان سرافراز مازندران 2500 شهید در غرب کشور تقدیم انقلاب کرد که 1200 تن از آنها در کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند که از این تعداد 32 سردار ما در کردستان به شهادت رسیدند.

 

سرهنگ بخشی با اشاره به نقش خانواده در تربیت و حمایت از رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، گفت: اعزام ویژه‌ای با حضور همسران 32 سردار شهید مازندرانی منطقه غرب کشور داریم تا روایت‌کنندگان ویژه‌ای برای نسل امروز از خاطرات جوانان دیروز باشند.

وی  همراهی همسران شهدا در راهیان نور غرب کشور را از نکات برجسته خواند و افزود:  علاوه بر همرزمان شهدا، همسران شهدا بهترین راویان ما در مناطق یاد شده هستند تا  بتوانند برای نسل جوان حقایق نابی را بیان کنند.

مسئول ستاد راهیان نور مازندران  همچنین از پیگیری  سپاه کربلا برای برگزاری اردوهای راهیان نور جنگلهای شمال خبرداد و اشاره کرد:  در ابتدای انقلاب اسلامی و حتی اوائل دوران دفاع مقدس تا سال 1363 جنگلهای شمال  بویژه جنگل های مازندران مانند دالخانی نوشهر، ریکنده قائمشهر، آمل، شیرگاه، جوارم ، اساس سوادکوه و ...   به دلیل وجود منافقین  ناامن بود که پاسداران و بسیجیان زیادی در مقابله با مزدوران جنگلی به شهادت رسیدند .

سرهنگ بخشی وجود 140 تا150 شهید حماسه جنگل را سند درخشان مبارزه و مقاومت  غیور مردان و زنان مازنی یادکرد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا برگزاری اردوهای راهیان نور جنگل را گامی در جهت گرامی داشت حماسه شهدا و پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریت های رزمی مناطق جنگلی برشمرد

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها