استاندار لرستان گفت: برای نخستین بار تفاهم نامه ای با 50 لیدر تور و آژانس گردشگری ایتالیایی به منظور سفر و بازدید از نقاط مختلف این استان منعقد شده است
کد خبر: ۸۵۴۹۰۹۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ بازوند در حاشیه دیدار با سفیر اسپانیا در تهران در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه شرکتهای ایتالیایی تنظیم شده و قرار است تا پایان امسال حدود 50 تور گردشگری و مدیر تورهای توریستی به مدت پنج روز در لرستان حضور یابند

وی با اشاره به توانمندی های گردشگری لرستان گفت: لرستان جاذبه های طبیعی و مصنوعی بسیاری دارد که بدون شک مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت.
استاندار لرستان گفت: موقعیت توپوگرافی منحصر بفرد، سازه های شهرنشینی به جا مانده از تمدن های نخستین و میراث فرهنگی به جامانده ، لرستان را به قطب گردشگری تبدیل خواهد کرد.
بازوند با بیان اینکه لرستان پایتخت پل های تاریخی ایران است اظهار داشت: لرستان با دارا بودن ژئوپارکهای طبیعی بسیار بزرگ و علمی مقام نخست کشور در زمینه ژئوتوریسم را دارد.
وی همچنین با اشاره به وجود آبشارهای منحصر بفرد در لرستان ادامه داد: لرستان با میانگین بارندگی 470 تا 500  میلیمتر در سال ، بیشترین میزان بارندگی را پس از استانهای ساحلی دارد.
استاندار لرستان اقلیم چهار فصل و خاک مرطوب لرستان را از دیگر مزایای گردشگری استان دانست و گفت: زیرساختهای حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی برای گردشگران و سرمایه گذاران حوزه گردشگری در لرستان فراهم شده است.
ارسال نظرات