سفر اسپانیا در ایران از بازگشت شرکت های نفتی اسپانیا به ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۹۰۹۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، پدرو ویینا دردیدار با استاندار لرستان گفت: با توجه به توافقات وین، از شرکتهایی که پیش از این در زمینه واردات نفت ایران به اسپانیا فعالیت می کردند برای همکاری مجدد دعوت خواهد شد.

وی افزود: پس از ایتالیا، اسپانیا دومین وارد کننده نفت خام ایران بود که متاسفانه واردات نفت ایران به اسپانیا از سال 2012 قطع شده است.

سفیر اسپانیا در ایران گفت: دولت دکتر روحانی و دکتر ظریف زحمات بسیاری متحمل شده و کار بسیاری بزرگی در راستای مساله هسته ای ایران انجام دادند بنابراین دنیا از این اقدام آنان تشکر می کند

پدرو ویینا با اشاره به اینکه توافقنامه وین روابط مطلوبی میان ایران و اتحادیه اروپا به ویژه اسپانیا برقرار خواهد کرد اظهار داشت : اسپانیا از دیرباز تاکنون تضاد و خصومتی با ایران نداشته و تنها قوانین تحریم را رعایت کرده است.

وی با بیان اینکه هیچگونه ایران هراسی در اسپانیا وجود ندارد ادامه داد: توافقنامه وین تاثیر بسزایی در تسهیل روابط ایران و اسپانیا خواهد داشت و از مردم و مسوولان ایران برای سفر به اسپانیا استقبال می شود.

سفیر اسپانیا در ایران همچنین با تاکید بر اهمیت ارتقاء صنعت گردشگری میان دو کشور بدون اشاره به آمار گفت: در سه سال اخیر سفر گردشگران اسپانیا به ایران رشد سه برابری داشته است.

وی اظهار داشت: این افزایش سفر به ایران به دلیل تسهیل در صدور ویزا طی دولت دکتر روحانی محقق شده است

وی با بیان اینکه اسپانیا سومین کشور توریست پذیر دنیا است گفت : اسپانیا با 44 میلیون نفر جمعیت سالانه پذیرای 70 میلیون توریست بوده و 19 درصد درآمدهای این کشور حاصل صنعت گردشگری است.

پدرو ویینا اضافه کرد: با توافق وین نمایندگانی از کشور اسپانیا در حوزه های مختلف به منظور بهبود و توسعه روابط دو کشور وارد ایران می شوند.

سفیر اسپانیا در تهران همچنین گفت: با توجه به توافقات هسته ای و بهبود روابط ایران و اروپا سه وزیر کشور اسپانیا هفتم سپتامبر( 16شهریورماه امسال) به ایران سفر می کنند.

پدرو ویینا افزود: در این راستا وزرای امور خارجه، صنعت و عمران (راه و شهرسازی) با هدف بهبود روابط تجاری و اقتصادی وارد تهران می شوند.

وی اظهار داشت:در سفر به لرستان مزیت های نفت و گاز و معادن سنگ قابل توجه بود که این موارد به منظور رایزنی های بیشتر به وزرای مربوطه به ویژه وزیرانی که به ایران می آیند انتقال داده می شود.

وی تصریح کرد: پس از توافقات وین دولت اسپانیا در راستای ارتقاء روابط با ایران تلاش می کند و این کشور علاقه مند به حضور شرکتهای اسپانیایی در ایران است.

وی ظرفیت های انرژی، توریسم و سنگ قیمتی لرستان را قابل توجه دانست و گفت: متاسفانه طی سه سال گذشته به دلیل رفتارهای بین المللی حجم مبادلات ایران و اسپانیا کاهش یافته که انتظار می رود این روابط با توجه به توافقات وین بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر اسپانیا در این سفر با استاندار لرستان و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد و پس از این نیز با رییس و هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد و همچنین روئسای دانشگاههای لرستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

همچنین در نظر است سفیر اسپانیا در نشست مشترکی با فعالان اقتصادی لرستان و نمایندگان بخش خصوصی استان راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی بین استان لرستان و کشور اسپانیا را بررسی نماید.

ارسال نظرات