خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امسال حدود 34 هزار نفر توسط هیئت‌های اجرایی، جذب دانشگاه‌ها شدند.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۱۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، محمدعلی کی‌نژاد در نشست اعضای هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌های دولتی مازندران با بیان اینکه تمام اختیارات جذب، دست هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: در ارتباط با بررسی شکایات هم نخستین مرجع، خود دانشگاه‌ها هستند.

عضو شورای عالی جذب انقلاب فرهنگی با طرح این سئوال که چطور می‌شود شکایت از دانشگاه به خود دانشگاه‌ها ارائه شود، گفت: در هیئت‌های جذب دانشگاه‌ها، کار علمی می‌کنیم و نه کار حقوقی و سیاسی، هدف جذب اعضای هیئت علمی است.

کی‌نژاد تصریح کرد: هیئت مرکزی جذب وظیفه بررسی شکلی دارد و پرونده‌هایی که به مرکز می‌آید به صورت نرم‌افزاری مورد بررسی قرار می‌گیرد و علت برگشت پرونده‌ها ممکن است یا به این دلیل باشد که امضای اعضای جذب با احکام نمی‌خواند یا مثلا مدرک ارسال شده بعد از فراخوان دریافت شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مهم که کشور در آستانه جهش علمی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از سوی مقام معظم رهبری تکلیف داریم که افرادی را که تازه فارغ‌التحصیل شده و هیچ‌گونه وابستگی از نظر تشکیل خانواده و شغل ندارند و ممکن است با یک مکاتبه‌ای از کشور خارج شوند، نگه داشته و به اشکال مختلف آنها را جذب کنیم.

کی‌نژاد ادامه داد: امسال حدود 34 هزار نفر توسط هیئت‌های اجرایی، جذب دانشگاه‌ها شده‌اند و این واقعا بی‌نظیر است و نقشه جامع علمی کشور در این خصوص مسیر را هموار می‌کند.

وی فعالیت اعضای هیئت‌های اجرایی جذب را بسیار سخت عنوان کرد و افزود: واقعا حرکتی که در جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور صورت گرفت، حرکتی بسیار موفق بود.

عضو شورای عالی جذب انقلاب فرهنگی به آمار حدود 72 هزار نفری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در این دوره تقریبا همه دانشگاه‌های مهم کشور هیئت اجرایی جذب دارند و این مهم در دانشگاه‌های کشور نهادینه شده است.

کی‌نژاد تاکید کرد: حتما باید تصمیم هیئت‌های اجرایی جذب، عملیاتی شود و اختیار تام در این خصوص باید به دانشگاه‌ها داده شود.

وی به روند بررسی پرونده‌های ارسالی از سوی دانشگاه‌ها به مرکز اشاره کرد و ادامه داد: اگر پرونده‌های ارسالی کامل باشد در مدت دو یا سه هفته به شما جواب داده می‌شود، چون جلسات ما هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود.

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ظرفیت بورسیه جدید اشاره کرد و گفت: امسال حداکثر 100 بورس داریم و آن هم شامل رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای است که تنها دانشگاه‌های مادر می‌توانند این رشته‌ها را اجرایی کنند.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها