خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان شیراز از پلمپ 15 خوابگاه دانشجویی دخترانه در سطح شهر شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۱۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
به گزارش بسیج، زین‌العابدین نیک‌مرام  اظهار داشت: از اواخر سال 92 برای ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی سازوکار جدیدی تعریف کردیم و به‌طورجدی وارد این کار شدیم.

وی افزود: در گام نخست وضعیت این خوابگاه‌ها را آسیب‌شناسی کردیم و اطلاعات جمع‌آوری شده نشان داد بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی شیراز در بخش خصوصی یا غیرانتفاعی فعال هستند و بنابر برآورد دستگاه‌های مرتبط اطلاعاتی و امنیتی بین 25 تا حداکثر 30 خوابگاه غیرانتفاعی در شیراز فعال هستند.

نیک‌مرام ادامه داد: وقتی عنوان خوابگاه خواهران و تابلوی آن بر روی مکانی نصب شد امنیتی برای آن مکان ایجادشده و هیچ دستگاهی به خود اجازه نمی‌دهد به آن مکان وارد شود و این به سبب قداستی است که این‌گونه مکان‌ها دارند اما با حساسیتی که ما در مورد تخلفات و برخی مسائل اتفاق افتاده در خوابگاه‌ها داشتیم به طریق مناسب موارد را بررسی کردیم و این مسئله تائید شد که در برخی از خوابگاه‌ها اتفاقات نامناسب و گاه مفاسدی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: برای حل این مسئله کارگروهی با همراهی دستگاه‌های امنیتی تشکیل و بیش از 30 جلسه برگزار و طرحی ویژه خوابگاه‌های خودگردان غیرانتفاعی دانشجویی در کل استان فارس تدوین شد.

نیک‌مرام خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 90 خوابگاه خودگردان بدون مجوز را در سطح شیراز شناسایی کردیم و از 90 خوابگاه، 45 خوابگاه با توجه به سازوکاری که در طرح ویژه تدوین کردیم در آستانه دریافت مجوز هستند، برای 15 خوابگاه که شرایط لازم را نداشتند دستور پلمپ صادر و به حدود 30 خوابگاه که در سامانه ثبت‌نام نکردند اخطار داده شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای پیشگیری از موارد مشابه، لازم است که دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذران در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی دقت کنند که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه الزاماً باید به فرمانداری مراجعه و در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند تا در فرایند قانونی موردنظر گنجانده‌شده و بتوانند به‌صورت شفاف در این حوزه فعالیت کنند.

وی بیان کرد: افرادی نیز که به‌صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت می‌کنند به‌طورجدی مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند و 45 خوابگاهی که کار مجوز آن‌ها مراحل نهایی را طی می‌کند حداکثر تا نیمه شهریورماه آماده‌شده و دانشجویان و خانواده‌ها می‌توانند با دریافت فهرست رسمی خوابگاه‌های مجاز که در رسانه‌ها اعلام می‌شود مکانی امن را برای فرزند خویش انتخاب کرده و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش فارس، برخی خوابگاه‌ها با پذیرش دختران فراری و زنان بد‌سرپرست و مواردی از این دست، باعث تغییر فضای دانشجویی و آموزشی خوابگاه شده، مشکلاتی را برای دانشجویان رقم زده بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها