خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

پرداخت وام مسکن به جامعه هدف تسهیل می‌شود

تسهیل در پرداخت وام مسکن به جامعه هدف در دستور کار بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۴۹۲۴۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل ازخبرگزاری ایثار، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین در جلسه مسکن با بیان اینکه هر فردی با داشتن مسکن به آرامش روحی و فکری می‌رسد، گفت: بنیاد در راستای تحقق این هدف، فراهم کردن مسکن را برای جامعه هدفی که خانه ندارند، در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تلاش می‌کند تا بتواند با تسهیل در پرداخت وام مسکن به خانواده شاهد وایثارگر، آنها را خانه‌دار کند.

حقایق‌پور با بیان اینکه کارکنان بنیاد باید در ارائه خدمات به جامعه هدف از جمله پرداخت وام مسکن دقت ویژه‌ای داشته باشند تا افرادی که مستحق هستند، این وام را دریافت کنند، گفت: آنها در پرداخت این وام‌ها وحدت رویه داشته باشند و در چهارچوب قوانین، دستورالعمل و بخشنامه عمل کنند تا رضایت خانواده شاهد و ایثارگر کسب شود.

وی با اشاره به اینکه از سال جاری وام مسکن به جانبازان 5 درصد نیز تعلق می‌گیرد، افزود: با توجه به این مطلب نیز، وام‌ها براساس اولویت‌بندی و با توجه به درصد بالا به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به برگزاری جلسات مسکن اشاره کرد و گفت: با برگزاری چنین جلساتی می‌توانیم اطلاعاتمان را مبادله کنیم و با انتقال تجربیات به یکدیگر در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران موفق باشیم.

محمدرضا علی‌اکبر بیک معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ادامه جلسه گفت: سال گذشته برخی خانواده‌های شاهد و ایثارگربرای دریافت وام در مراجعه به بانک کوتاهی کردند، در سال جاری نمی‌توانند این وام را دریافت کنند تا اینکه به همه متقاضیان در نوبت، پرداخت شود.

وی گفت: 90 درصد وام‌های پرداختی به والدین شهدا برای خودشان نیست، این موضوع بایستی در کمیته مسکن بررسی شود تا افرادی که واجد شرایط و نیازمند خانه هستند، وام‌ها پرداخت شود.

عبدالحسین وحیدی رئیس اداره مسکن و گلزار و مشاور امور عمرانی بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین در ادامه جلسه فوق با بیان اینکه امسال یک هزار سهمیه وام مسکن به قزوین اختصاص یافته است، گفت: پرداخت این وام‌ها بستگی به همکاری بانک‌های عامل و ابلاغیه‌های بنیاد کشور دارد.


وی به معاملات صوری و فروش وام‌های مسکن اشاره کرد و گفت: کارکنان بنیاد دقت داشته باشند به افرادی که نیازمند وام مسکن هستند پرداخت شود و به افرادی که در دریافت وام معاملات صوری و فروش وام انجام می‌دهند، درپرداخت به آنها خودداری نمایند.

وحیدی افزود: بایستی به خانواده شاهد وایثارگر اطلاعات کافی در خصوص تبعات مختلف انجام معاملات صوری و فروش وام‌ها داده شود تا از انجام این کار خودداری نمایند.

این جلسه که با حضور روسای شهرستان‌های بنیاد و کارکنان حوزه مسکن برگزارشد، هر یک از حاضرین به بیان مشکلات خود در ارائه خدمات به جامعه هدف پرداختند.

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار