رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد:

تریبون‌های نمازجمعه محل تبلیغ کاندیداهای مجلس نشود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: تریبون‌های نمازجمعه به هیچ وجه نباید محل تبلیغ کاندیداهای انتخابات مجلس شود.
کد خبر: ۸۵۴۹۲۸۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد که با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: 25 ستاد نماز جمعه در استان یزد وجود دارد که حدود 2 هزار نفر در این ستادها، مشغول خدمت به نمازگزاران هستند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در این نهاد مقدس فعالیت می‌کنند افتخاری هستند و هیچ حقوق و پاداشی ندارند، گفت: افراد دیگری که بخواهند در این نهاد مقدس خدمت کنند و در نوبت هستند هم زیادند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد خاطرنشان کرد: غیر از این 25 محلی که نماز جمعه الان برگزار می‌شود، با درخواست برگزاری نماز جمعه در بعضی از بخش‌ها مواجه هستیم.

شریفی با بیان اینکه از جمله این موارد، خرانق، رستاق، مهدی‌آباد بهادران و نصرآباد است، عنوان کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور این درخواست‌ها را در مرحله بررسی می‌گذارد و اگر شرائط داشته باشند، برای کسب مجوز اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای بخش بهمن ابرکوه که حدود هشت سال درخواست خود را دنبال می‌کردند، موافقت برگزاری را کسب کردیم و نماز جمعه آنجا برگزار شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به اینکه دفتر استهلال هم در محل شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مستقر است، اظهار داشت: چهارگروه رسمی استهلال داریم و البته کسانی هم به صورت غیر رسمی فعالیت دارند.

شریفی خاطرنشان کرد: از این تعداد، دو گروه در یزد، یک گروه در میبد و یک گروه در اردکان هر ماه برای رصد هلال می‌روند و گزارش آن به دفتر مقام معظم رهبری منعکس می‌شود.

وی با بیان اینکه این ستاد به صورت مستقیم زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است، در ارتباط با انتخابات و تریبون نماز جمعه، گفت: دستورالعملی داریم که هر ساله قبل از انتخابات اعلام می‌شود و طبق این دستورالعمل، اصل انتخابات و شرکت مردم در انتخابات در نماز جمعه بیان می‌شود اما ائمه جمعه حق ندارند از کاندیدای خاصی حمایت کنند یا بر ضد وی حرف بزنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد در ارتباط با وضعیت امام جمعه نیر، گفت: امام جمعه پیشین نیر به درخواست خانواده‌اش و همچنین تمایل خودش، در سال 91 از قرائت خطبه انصراف داد و برای بهبود شرایط جسمی به استراحت پرداخت.

شریفی گفت: پس از آن بررسی‌هایی انجام شد و چند امام جمعه انتخاب شدند اما متاسفانه بعضی برخوردهای عده‌ای در منطقه نیر و سخوید، باعث شد که این ائمه جمعه نماند.

وی تصریح کرد: در نهایت چند هفته قبل امام جمعه این بخش انتخاب شد اما طبق نظر مسئولان نیر و شهرستان تفت، برای آماده شدن شرایط کمی برای معرفی وی صبر شد و در نهایت احتمالا این هفته امام جمعه نیر معرفی می‌شود.

 

ارسال نظرات