معاون هماهنگی و نظارت بر توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه درآمد اندک صنعت برق ناشی از قیمت پایین ارائه این انرژی به مشترکان است گفت:واقعی نبودن قیمت برق باعث شده تا هزینه سنگینی به صنعت برق ناشی از برقرار نشدن توازن میان تولید و درآمد تحمیل شود.
کد خبر: ۸۵۴۹۲۹۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲


به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا خوش خلق  با اشاره به اینکه درآمد اندک صنعت برق ناشی از قیمت پایین ارائه این انرژی به مشترکان است، گفت: براساس برآوردها، هر مشترک خانگی در ماه به طور متوسط فقط 10 هزار تومان به عنوان بهای مصرفی برق پرداخت می کند که این رقم فاصله فراوانی با قیمت واقعی برق تولید شده دارد.

وی افزود: اگر چه این رقم در سبد خانوار هر ایرانی مبلغ ناچیزی است، اما تفاوت این مبلغ، هزینه سنگینی را به صنعت برق ناشی از برقرار نشدن توازن میان تولید و درآمد تحمیل می‌کند.

خوش خلق ادامه داد: با وجود این مشکلات درآمدی، توسعه زیرساخت‌ها و تلاش برای فراهم کردن برق مصرفی 32 میلیون مشترک، یکی از اهداف و برنامه های دائمی شرکت برق به شمار می‌رود.

وی گفت: صنعت برق کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توانایی ارائه هفت هزار مگاوات برق در ساعات اوج مصرف را داشت، اما این مقدار در حال حاضر به بیش از 50 هزار مگاوات رسیده است.

ارسال نظرات