یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج تشریح کرد:

معضل بالا رفتن سن ازدواج در خانواده‌ها

در ازدواج بالا فاصله سنی والدین با فرزندان بیشتر می شود و پدر و مادر کمتر حوصله کودکان خود را دارند وشاید اگر جوان تر بودند بیشتر می توانستند برای فرزند خود وقت بگذارند.
کد خبر: ۸۵۴۹۲۹۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

لیلی حسنی اسکویی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار حوزه خانواده خبرگزاری بسیج گفت: تحصیلات نباید مانعی برای ازدواج جوانان باشد شاید ازدواج در حین تحصیل کمی سخت باشد ولی به هر حال مشکلات بعدی را به همراه نخواهد داشت.

حسنی گفت: در ازدواج بالا فاصله سنی والدین با فرزندان بیشتر می شود و پدر و مادر کمتر حوصله کودکان خود را دارند وشاید اگر جوان تر بودند بیشتر می توانستند برای فرزند خود وقت بگذارند.

وی افزود: این که ازدواج به خاطر تحصیل و مسائل دیگر به تاخیر بیفتد درست نیست و ازدواج در سنین بالا می تواند مشکلاتی مثل نازایی و زایمان های پر خطر را به همراه داشته باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مشکلات اقتصادی در بالا رفتن سن ازدواج تاثیر داشته است و مشکل بی کاری و نداشتن شغل نیز یکی دیگر از عوامل اصلی بالا رفتن سن ازدواج است.

حسنی گفت: امروز جوانها مجبورند چندین سال صبر کنند تا شغل مناسبی پیدا کرده و بعد به شروع یک زندگی فکر کنند در صورتی که اگر معضل بی کاری حل شود روحیه جوانان بهتر خواهد شد و راحت تر می توانند در سنین پایین برای ازدواج اقدام کنند.


ارسال نظرات