معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان یزد گفت: سال گذشته در ۱۰۰ مدرسه یزد، طرح آموزش دیابت و نحوه مقابله با آن برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۰۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: عباس دهقان ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که در تالار فرهنگیان یزد برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در 100 مدارس طرح آموزش مسائل مرتبط با دیابت را انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مسائل آموزشی مرتبط با بهداشت دانش‌آموزان در مدارس جدی گرفته شود، افزود: دوره‌های بهداشت دهان و دندان هم برای 5 هزار دانش‌آموز در سال گذشته انجام شد.

به گفته معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، طرح شناخت بیماری‌های قلب و عروق برای حدود 2500 نفر از مدیران و معلمان مدارس هم در یزد اجرا شد.

مرآت امین‌الرعایا معاون سواد‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست خبری بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نهاد سواد‌آموزی در کشور ایجاد شد و رفع بی‌سوادی در دستور کار نظام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج در بحث سواد‌آموزی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: در زمینه ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در استان یزد با دو مشکل مواجه هستیم که نخستین این موضوعات در زمینه جذب افراد است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در ارتباط با دیگر مشکل استان یزد در زمینه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، گفت: مهاجرت از استان‌های دیگر به استان یزد هم یکی دیگر از این مشکلات است که آمار بی‌سوادی استان را تغییر می‌دهد.

 

ارسال نظرات