شهر اصلاندوز از شبکه استاندارد آب برخوردار می شود

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت:امسال شهر اصلاندوز از شبکه استاندارد آب شرب برخوردار می شود.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۱۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی خاک‌نژاد در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت:‌ تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه آب شرب شهری در استان اردبیل 23 شهر است که امسال نیز شهرهای قصابه، مرادلو و اسلام‌آباد به این آمار اضافه شده و این در حالی بوده که تعداد شهرهای دارای شبکه استاندارد آب شرب در استان 10 شهر است.

وی تصریح کرد: امسال شهرهای اصلاندوز، رضی و جعفرآباد نیز دارای شبکه استاندارد آب شرب می‌شود که تعداد کل مشترکان آب شرب در استان اردبیل 284 هزار و 529 نفر است.

خاک‌نژاد با اشاره به اینکه 86 دفتر پیشخوان در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: طول شبکه توزیع فاضلاب شهری در استان اردبیل 2 هزار و 254 کیلومتر بوده که جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری 387 هزار و 536 نفر است که 46.5 درصد استان را شامل می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: امسال این عدد به 50 درصد می‌رسد که در حال حاضر دارای انشعاب فاضلاب بوده که در سال گذشته 24 میلیون متر مکعب حجم فاضلاب جمع‌آوری شده در سطح استان بوده است.

وی گفت: 3 تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح استان در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که در خود شهر اردبیل تنها 50 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاصلاب هستند که امیدواریم بتوانیم بقیه نقاط شهر را نیز پوشش دهیم.

خاک‌نژاد اظهار کرد: مهمترین فعالیت‌های این شرکت در استان در برنامه 5 ساله افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های آب استان، مطالعه و استانداردسازی تاسیسات آبرسانی، مطالعات و اجرای افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ و نیز نوسازی تاسیسات فرسوده خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار