رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: تا به امروز بیش از 200 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل ارسال شده است.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۲۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در جلسه ستاد برگزاری جشنواره شعر بسیج در اردبیل اظهار کرد: هفتمین جشنواره شعر بسیج به منظور, شناسایی استعدادهای درخشان در هنر شعر و شاعری کشور و ارتقا بخشیدن به شعر متعهد در فضای رقابتی سالم، توجه و تاکید به هنر شاعری براساس فرمایشات موکد مقام معظم رهبری، رشد و ارتقا توانایی‌های شاعران بسیج در زمینه‌های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه الگوهای برتر، توجه به ارزش اندیشیدن و تفکر متعهدانه و بسترسازی و مبارزه با هر آنچه مخالف رشد و ارتقا معنوی انسان است، کشف سبک و نگاه‌های خلاقانه و نوین شعر برگزار می شود

وی افزود: با برگزاری جشنواره‌های شعر می‌توان زمینه را برای جذب جوانان و نوجوانان علاقمند به شعر در برنامه‌های بسیج، رقابت سالم فرهنگی، هنری بین جوانان، نوجوانان، بسیجیان و علاقمندان جامعه به عرصه شعر را فراهم کرد و از توانمندی‌های بسیار خوب عرصه شاعری در فعالیت‌های مختلف بسیج برای حفظ انسجام هنرمندان بسیجی استفاده کرد.

دشتی اضافه کرد: جشنواره شعر استانی بسیج امسال با تفاوت عمده نسبت به سنوات گذشته و با شکل اجرایی جدیدی در قالب چهار کارگاه و هر کارگاه با چهار موضوع محوری شامل کارگاه شعر عاشقانه و عارفانه (اخلاقی) با موضوع حقیقت و زیبایی در ساحت شعر، نجابت کلام در شعر عاشقانه، حضور عشق حقیقی در شعر عاشقانه، راز و نیاز و نیایش‌های عاشقانه که زمان برگزاری آن اول مرداد تا 15مرداد است.

وی ادامه داد: کارگاه شعر کودک و نوجوان با موضوع‌های شعر کودک و دفاع مقدس، الگوهای تربیتی و اخلاقی در شعر کودک، الگوهای ملی، تاریخی و دینی در شعر کودک، تجلی آیین و فرهنگ عامه در شعر کودک که زمان برگزاری آن 26 شهریور الی 10 مهر ماه است.

دشتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کارگاه شعر آیینی با موضوع‌های پیامبر رحمت و امت واحده اسلامی، تداوم فرهنگ علوی (غدیر، عاشورا، امید، انتظار و ظهور) تداوم حماسه عاشورایی در بیداری اسلامی، راهپیمای اربعین که زمان برگزاری آن 28 آبان الی 11 آذرماه است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: کارگاه شعر انقلاب با موضوع‌های آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی (شعر دفاع مقدس، ادبیات پایداری و بیداری اسلامی) ولایت و رهبری انقلاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر اجتماعی، افشای جنایت‌های گروهک‌های تکفیری و تحریف اسلام ناب که زمان برگزاری آن نیز 24 دی ماه الی 10 بهمن ماه است.

وی افزود: آثار شعرای بسیجی که قبلاً توسط انجمن مربوطه بررسی و تأیید شده در حضور اساتید خبره و برجسته در کارگاه‌های مربوط نقد و بررسی و از نفرات برتر هر کارگاه تقدیر و مجموعه اشعار منتخب شعرای بسیجی که ماحصل چهار کارگاه شعری است در پایان در قالب کتاب جشنواره استانی شعر بسیج چاپ می‌شود.

دشتی تصریح کرد: شعرای بسیجی که خواهان شعرخوانی با موضوع مرتبط در کارگاه‌های یاد شده هستند، باید آثار خود را تا 15 روز قبل از برگزاری کارگاه به دبیرخانه ارسال کنند تا دبیرخانه جشنواره با بررسی محتوایی، آثاری را که در ارتباط با موضوع کارگاه و در اولویت است برای شعرخوانی انتخاب و به افراد اعلام کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با تمجید از اعتماد هنرمندان استان به برنامه های سازمان بسیج هنرمندان استان گفت : ارایه 200 اثر فقط به یک بخش جشنواره شعر بسیج حاکی از اعتماد واهتمام هنرمندان استان به برنامه های فرهنگی وهنری سپاه در سایه جو سالم وعدالت محور در این مجموعه است که تلاش خواهیم کردبا خدمت صادقانه جوایگوی اعتماد این عزیزان باشیم.

ارسال نظرات