دبیرکل جامعه اصناف و بازار در گفتگو با بسیج مطرح کرد:
عربده کشی های سران آمریکا نشان می دهد که برنامه های شومی در آینده دارند و مردم ما باید بدانند که این افراد همچون گذشته قابل اعتماد نیستند.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۵۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، متصل ساختن مشکلات اقتصادی کشور به تحریم ها و فشارهای غرب کاری غلط دانست و اظهار داشت: درست است که این تحریم ها مشکلاتی را برای ما بوجود آورد اما نباید از این نکته غافل شد که همین تحریم ها برای ما مزیت های بسیاری نیز داشت.

وی ادامه داد: آبدیده شدن ملت ایران در برابر ناملایمات و فشارهای بیگانگان یکی از مزیت هایی بود که تحریم ها ظالمانه غرب علیه ایران به دنبال داشت. همین تحریم ها باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه ها به خود کفایی و رشد برسد. البته ما مخالف لغو تحریم نیستیم و لغو شدن کامل آن ها را نیز یک موفقیت می دانیم.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه 80 درصد از مشکلات اقتصاد ایران به معضلات و سوءمدیریت های داخلی باز می گردد، تصریح کرد: دولت اگر مدیریتی خوب در این زمینه اعمال می کرد، می توانست نقش 20 درصدی تحریم ها را نیز بی اثر سازد.

وی در ادامه اذعان داشت: نباید طوری رفتار کرد که دشمنان ما تصور کنند که ما در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی بیچاره شده ایم ذوق‌زدگی برخی ها از ورود هیأت های اقتصادی و وعده غرب مبنی بر لغو تحریم‌ها، باعث می شود دشمنان ما خیال افزایش فشار و رفتارهای بی شرمانه‌شان را دنبال کنند.

کریمی اصفهانی ضمن هشدار نسبت به خطر افزایش واردات در پساتحریم، افزود: در پساتحریم نباید به سمت واردات رفت و دولت باید تولید داخلی را با حمایت و برنامه ریزی به سمت رشد و رونق ببرد و تمهیدات خاصی برای افزایش صادرات غیرنفتی صورت بگیرد.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه اعتیاد به کالاهای خارجی یک خطر جدی برای اقتصاد کشور است، گفت: عربده کشی های سران آمریکا نشان می دهد که برنامه های شومی در آینده دارند و مردم ما باید بدانند که این افراد همچون گذشته قابل اعتماد نیستند.

ارسال نظرات