نماینده مردم خرم آباد در مجلس:

وزارت کار برنامه ای برای کاهش نرخ بیکاری در استان های بحران دار ندارد/بودجه 4 هزار میلیارد تومانی اشتغال فارغ التحصیلان پرید

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: وزارت کار برنامه ای برای کاهش نرخ بیکاری در استان های بحران دار ندارد
کد خبر: ۸۵۴۹۳۶۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، ایرج عبدی در دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان لرستان که در خرم آباد برگزار شد، با اشاره به انفعال وزارت تعاون در حوزه اشتغال گفت: این وزارتخانه برنامه ای برای کاهش نرخ بیکاری در استان های بحران دار ندارد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال جزء وظایف وزارت کار نیست اما تنظیم بازار کار وظیفه این وزارتخانه است افزود: اگر یک استانی آمار بیکاری آن نیم درصد و یک استان 22 درصد باشد دولت هیچ برنامه ای برای رساندن میزان بیکاری در استان های با نرخ بالای بیکاری ندارد.

 نماینده مردم خرم آباد در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به امتیازهای اختصاص یافته به استانهای محروم نسبت به استان های توسعه یافته تفاوت قائل شود گفت: در لایحه ای که توسط دولت به مجلس ارائه شده بود تفاوتی بین معافیت های مالیاتی مناطق محروم و شهرک های صنعتی این مناطق با معافیت های مالیاتی در استانهای توسعه یافته و شهرک های صنعتی این استانها دیده نشده بود که با اعتراض نسبت به این موضوع این خلاء را پر کردیم.

عبدی با بیان اینکه اخیرا با انفعال وزارت کار چهار هزار میلیارد تومان بودجه ای را که برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار پیش بینی شده بود دو هزار میلیارد تومان آن به وزارت جهاد کشاورزی و دو هزارمیلیارد تومان آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص یافت اظهار کرد: پیگیریم که این اعتبار را بازگردانیم.

وی با اشاره  به موانع پیش روی کارآفرینی در کشور تصریح کرد: قوانین تامین اجتماعی به شدت به نفع تامین اجتماعی است و به همین دلیل کارآفرینان نمی توانند کاری را با این وجود از پیش ببرند.

نماینده مردم خرم آباد با تاکید بر اینکه کارآفرینان با بهره 24 درصدی نمی تواند کاری را از پیش ببرد گفت: پول کارمندان دولتی را از پول نفت می دهیم و نمی دانیم که از کجا این پول تامین می شود اما یک کارآفرین می بایست به سختی نیروی کار خود را به سختی اداره کند.

عبدی بیان کرد: در این شرایط سخت کارآفرینان جزء رزمندگان خط مقدم ایجاد اشتغال هستند.

وی با تایید امار کاهش نرخ بیکاری در استان ادامه داد: نرخ بیکاری در استان لرستان از 21 درصد به 14.5 درصد کاهش یافته است و این ناشی از فعال بودن کارگاهها و پروژه های مختلف در استان است.
ارسال نظرات