بسیج علاوه بر اینکه در بعد همگانی سرمایه گذاری گسترده ای را در بخش ورزش انجام داده است، در حوزه ورزش حرفه ای هم وارد میدان شده است مانند ورود به کوهنوردی حرفه ای است که نمونه آن صعود بسیجیان کوهنورد به قله دماوند است.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۶۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاري بسیج، مراسم افتتاحیه صعود کوهنوردان بسیجی منتخب سراسر کشور به قله دماوند که عصر شنبه برگزار شد، مهمانان ویژه ای مانند سردار حسین بهشتی رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد و مهدی میر جلیلی جانشین سازمان ورزش بسیج داشت که به منطقه دماوند آمده بودند تا 120 بسیجی منتخب سپاه های استانی سراسر کشور را بدرقه کنند.

سردار بهشتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج درباره حضور در مراسم افتتاحیه صعود کوهنوردان بسیجی به قله دماوند گفت: بسیج علاوه بر اینکه در بعد همگانی سرمایه گذاری گسترده ای را در بخش ورزش انجام داده است، در حوزه ورزش حرفه ای هم وارد میدان شده است مانند ورود به کوهنوردی حرفه ای است که نمونه آن صعود بسیجیان کوهنورد به قله دماوند است.

وی با با اشاره به اینکه در ورزش کوهنوردی علاوه بر جنبه معنوی و ارتباط با طبیعت و تماشای نشانه ها و آیات قرآن می توان به خودسازی نیز پرداخت، اظهار داشت: در این ورزش زمینه خودسازی چه از لحاظ روحی و چه لحاظ جسمی وجود دارد. افزایش اعتماد به نفس، آمادگی برای مواجه شدن با سختی ها و رسیدن به یک هدف در یک بازه زمانی از جمله نتایج ورزش کوهنوردی است که می تواند در شکل گیری شخصیت افراد نیز تاثیر داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات خاطر نشان کرد: شعار کوهنوردی، ایستادگی، استقامت و معنویت برای رسیدن به اهداف بزرگ است. بسیج هم در راستای اهداف کلانش برنامه های کوهنوردی مانند صعود بسیجیان به قله دماوند را در برنامه قرار داده است. در این جمع که قرار است که دماوند صعود کنند هم افراد مسن و هم جوان در کنار هم یک خانواده را تشکیل داده اند که یک دل هستند و سبب شد تا روزهای جبهه برایم تداعی شود.

سردار بهشتی در ادامه درباره فعالیت های ورزشی صورت گرفته در مساجد و محلات هم تصریح کرد: در بیش از 40 هزار پایگاه بسیج در مساجد و محلات، یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین برنامه ها در بین خواهران و برادران، فعالیت های ورزشی است.در همین زمینه با توجه با تفاهم نامه هایی که با بسیج دانشجویی، بسیج فرهنگیان، بسیج ورزشکاران، سازمان ورزش بسیج و ... تنظیم کرده ایم به دنبال این هستیم تا افزایش برنامه های ورزشی و استفاده از ظرفیت و پتانسیلی که در بسیج وجود دارد با سرمایه گذاری در رشته های مختلف، علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین جوانان، استعدادها را شناسایی کنیم.

وی افزود: در همین زمینه سعی در تامین و تجهیز پایگاه های مساجد و محلات به وسایل مختلف ورزشی داریم تا با توسعه برنامه ورزشی بتوانیم گام های بزرگ تری در این زمینه برداریم.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات در پایان تاکید کرد: بسیج در ورزش علاوه بر سلامت جامعه، به دنبال افزایش معنویت نیز هست وهیچ برنامه ای در بسیج وجود ندارد که پسوند فرهنگی نداشته باشد و برنامه های اخلاقی و معنوی جزو لاینفک فعالیت های مختلف بسیج مانند ورزش است.

ارسال نظرات