کسب رتبه‌های زیر هزار کنکور توسط دانش‌آموزان اردبیل افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال در استان اردبیل بیش از ۵۰ نفر دانش‌آموز داریم که رتبه‌های زیر هزار را کسب کرده‌اند و این در حالی است که سال گذشته تنها ۳۸ نفر از دانش‌آموزان موفق به کسب چنین رتبه‌ای شده بودند.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۸۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صابر سپهری، در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت:‌ موفقیت‌های دانش‌آموزان استان در ماراتن بزرگ علمی شایسته تقدیر است چرا که دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری موفقیت‌های قابل توجهی به دست آوردند و درخشش چشمگیری داشتند.

وی بیان کرد: امسال ما بیش از 50 نفر دانش‌آموز داریم که رتبه‌های زیر هزار را کسب کرده‌اند و این در حالی است که سال گذشته تنها 38 نفر از دانش‌آموزان موفق به کسب چنین رتبه‌ای شده بودند.

سپهری با بیان اینکه امسال استان اردبیل در کنار بعضی از استان‌های مطرح در کنکور یک رتبه تک رقمی نیز به‌دست آورده است، افزود: میثم فرج‌پور نیری دانش‌آموز ناحیه یک اردبیل موفق شده رتبه نهم در رشته علوم تجربی را به دست آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اهمیت امتحانات نهایی برای کنکور تصریح کرد: 18 نفر از دانش‌آموزان سوم نهایی متوسطه دور دوم، موفق شدند با معدل 20 امتحانات را به پایان برسانند و این در حالی است که سال گذشته فقط 10 نفر از دانش‌آموزان موفق به کسب این معدل شده بودند.

وی اظهار کرد: جای امیدواری است که با تبیین جایگاه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشورمان که امروزه بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، رقابت برای حضور در بازارهای ایران شروع شده گشایشی در گره‌های اقتصادی به عمل آید.

سپهری با تشریح اینکه اگر روزی در شورای امنیت دستان همه برای تصویب قطعنامه‌های ظالمانه بر علیه ایران بالا می‌رفت، امروزه همان دستان برای حذف همان قطعنامه‌ها بالا می رود، افزود: این یک توفیق بزرگ و تاریخی است که با حمایت‌های قاطعانه مقام معظم رهبری و تدبیر و درایت دولت انجام شده و در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار