مدیرکل دفتر امور صید سازمان شیلات

ایران توان لازم برای برداشت ذخایر مشترک فانوس ماهی را ندارد

مدیرکل امور صیادی شیلات گفت: بر اساس تحقیقات مشترک سازمان شیلات و فائو، ایران با داشتن ۲.۳ میلیون تن ذخایر فانوس ماهیان اجازه برداشت ۳۰۰ هزار تن از این گونه آبزیان دارد، اما میزان برداشت ما از این منابع مشترک با عمان، ۷ هزار تن است.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۳۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مختار آخوندی با اعلام این خبر، افزود : براساس تحقیقات مشترک ایران و فائو، کشور ما  دارای  2.3 میلیون تن ذخایر فانوس ماهیان است.

وی اظهار داشت:برای بررسی دقیق میزان فانوس ماهیان در ایران، مطالعات گسترده‌ای در 40 سال اخیر انجام و از  فائو و کشور نروژ کمک گرفته شده است. در سال‌های گذشته کشتی‌های نروژی برای بررسی این ذخایر به ایران آمده‌ و تحقیقات گسترده مشترکی صورت گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: براساس تحقیقات سازمان شیلات ما اجازه برداشت 300 هزار تن از این آبزیان را داریم، اما این سازمان  هدف‌گذاری خود را برای صید 100 هزار تن از این آبزیان گذاشته است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت ما از این ذخایر در حال حاضر 7 هزار تن است،خاطر نشان کرد: براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده این رقم تا 4 سال آینده به 100 هزار تن افزایش می‌یابد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات تاکید کرد: ایران با کشور عمان دارای ذخایر مشترک صید فانوس ماهیان است که با توجه به منابع فراوان این گونه در کشور،  برای اشتغال زایی مردم محروم منطقه به ویژه جاسک مورد بهره بردای قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول بیان داشت:  با افزایش بهره وری این محصول از طریق افزایش فرآورده‌های تولیدی، این نوع ماهی همچنین ارزی آوری مناسبی برای کشور از طریق تولیدات خوراک آیزیان فراهم می‌کند  و از خروج ارز از کشور جلو گیری به عمل می‌آورد.

آخوندی درپایان اظهار داشت: ایران در صید فانوس ماهیان دارای منابع مشترک با عمان است اما این کشور توان برداشت از این منابع  مشترک را به طور کامل  ندارد.
انتهای پیام//
 

ارسال نظرات