خبرهای داغ:
سازمان‌های صنفی و تشکل‌های تخصصی حوزه فضای مجازی در نشست مرکز ملی فضای مجازی به بررسی موارد مربوط به این حوزه در دوران بعد از تحریم پرداختند.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۵۲
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، روسای سازمان‌های صنفی و نمایندگان بخش خصوصی موارد و دغدغه‌های خود را درباره ساده‌سازی قوانین و مقررات، حمایت از بخش خصوصی، مشکلات و موانعی که در راه تولیدکنندگان محتوا و نرم‌افزار وجود دارد و شناختن آنها توسط سازمان‌های دولتی به عنوان ارایه دهندگان خدمات و نه تولیدکننده مطرح کردند.

همچنین درخصوص مباحث مالیات، بیمه و موانع داخل کشور بر سر راه تولیدکنندگان، ارایه راهکار جهت فعالیت مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی، موازی‌کاری و تداخل فعالیت بخش‌های دولتی و تعدد سازمان‌های ارایه دهنده مجوز، خلاءهای قانونی و تغییرات سیاست‌ها و برنامه‌های جدید، جلوگیری از واردات غیرمجاز و ورود سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی و بهبود بازارهای داخلی در این نشست تخصصی به تبادل نظر پرداختند.

در ادامه محمد حسن انتظاری -دبیر شورای عالی فضای مجازی- در رابطه با مباحث مطرح شده گفت: مرکز ملی فضای مجازی کشور مشکلات و موانع اعلام شده را بررسی و در قالب برنامه‌های مختلف به شورای عالی فضای مجازی کشور جهت تصویب نهایی پیشنهاد خواهد کرد و همچنین برای عملیاتی شدن آن در دستگاه‌های مربوطه تقسیم کار ملی انجام خواهیم داد. همچنین گزارشی از مباحث مطرح شده برای ریاست محترم جمهوری، مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی فضای مجازی ارسال خواهد شد.

وی افزود: پیشنهادهایی که امکان اجرا دارند نیز در ارتباط مستقیم با وزارتخانه و سازمان‌های مربوطه مطرح کرده و عملیاتی خواهیم کرد.

او با اشاره به اهمیت مدیریت شایسته سالارانه در حوزه فضای مجازی و به کارگیری صحیح نیروهای انسانی متخصص در این حوزه اظهار داشت: مهندسان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در حوزه فضای مجازی، در ایران با کشورهای بزرگ تقریبا برابر است که باید از این ظرفیت در کشور استفاده کرد.

انتظاری با بیان اینکه فضای مجازی کشور باید توسط بخش خصوصی توسعه یابد، افزود: امروز دوران سرنوشت‌سازی برای کشور بوده و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های جهان شناخته شده است و ما باید در تمامی حوزه‌ها به خصوص فضای مجازی پیشرفت کنیم که این مهم در برنامه ششم توسعه کشور نیز باید دیده شود.

همچنین محمد علی فرقانی -مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور- در این نشست گفت: یکی از دلایلی که توسعه تولید داخلی در کشور با چالش روبرو است را می‌توان آیین‌نامه و قوانینی که تاکنون وضع شده است دانست چرا که جامع و کامل نیستند و خلاءهای قانونی در این حوزه وجود دارد که با کمک بخش خصوصی می‌توان این خلاءها را شناسایی کرد.

وی افزود: تکلیف بخش ICT خیلی واضح نیست، اولویت‌ها تعیین نشده و برنامه سرمایه‌گذاری و تلفیق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مشخص نیست بنابراین در این رابطه بخش خصوصی و تشکل‌ها می‌توانند کمک کنند تا اسناد راهبردی و بالادستی در حوزه‌های مختلف فضای مجازی تهیه شود.

در این نشست تخصصی که روسای اصناف و نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مجمع تشکل‌های ICT ایران، اتحادیه لوح‌های فشرده ایران، سندیکای افتا، انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار موبایل ایران، سندیکای صنعت مخابرات ایران، سندیکای شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، مجمع تشکل‌های دانش بنیان، سندیکای صادرکنندگان نرم‌افزار، اتحادیه شرکت‌های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمن، سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات IT و انجمن ناشران دیجیتال اتاق بازرگانی حضور داشتند، مقرر شد تا پیشنهادهای تخصصی اصناف و تشکل‌های بخش خصوصی در حوزه فضای مجازی در مدت زمان معین شده به مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها