خبرهای داغ:
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تعرفه ۱۵ درصدی بر واردات گندم برای جلوگیری از فروش گندم وارداتی به دولت گفت: شورای اقتصاد بعد از فصل خرید، دوباره درباره تعرفه واردات گندم تصمیم گیری می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۵۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود حجتی در باره افزایش قیمت روز افزون لبنیات، اظهار داشت: من اطلاعی ندارم چه کسی مجوز این افزایش قیمت ها را داده، از مسئولین آن بپرسید، بنده مسئول این بخش نیستم.

وی با بیان اینکه تعیین کننده قیمت نهایی مواد لبنی سازمان حمایت است،گفت:این سازمان آنالیز و بررسی می کند که قیمت مواد اولیه و هزینه و ارزش افزوده این محصولات چقدر است و با چه قیمتی باید در بازار به فروش برسد.

شورای اقتصاد دوباره در باره تعرفه واردات گندم تصمیم می‌گیرد

عضوکابینه یازدهم با اشاره به اینکه سازمان حمایت بر افزایش و قیمت محصولات لبنی نظارت می کند، افزود: متاسفانه با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد در مواد لبنی تنها به شیر مدارس یارانه اختصاص پیدا می کند و در دولت به دیگر محصولات لبنی منابعی اختصاص نداده است.

حجتی با بیان دلایل افزایش 15 درصدی تعرفه واردات گندم، ادامه داد:این افزایش تعرفه  برای ما به التفاوت است که مصوبه آن هم کمی دیر ابلاغ شده و بعد از فصل خرید ان شا الله رفع می شود .

وزیر جهاد کشاورزی قیمت گندم خارجی را در فصل خرید گندم کشاورزان داخلی پایین تر دانست و اظهار داشت: در فصل خرید گندم  این نگرانی وجود دارد که  گندم وارداتی را به دولت بفروشند، برای جلوگیری از این نگرانی شورای اقتصاد مصوبه ای داده است که بعداز فصل برداشت و خرید دولتی ان شا الله دوباره شورای اقتصاد برای تعیین مقدار تعرفه تصمیم می‌گیرد.

افزایش 15 درصد تعرفه واردات گندم که برای جلوگیری از رانت قیمتی این محصول و فروش گندم وارداتی به جای گندم داخلی در طرح خرید تضمینی پیش بینی شده است باوجود اینکه رضایت گندم کاران را به همراه داشته است اما منجر به افزایش هزینه‌های تولید صنایع غذایی شده است. زیرا این بخش گندم مورد نیاز خود را، از خارج کشور تامین می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها